söndag 8 december 2019

2:a advent och lite loppis i helgen.

Godmorgon alla dĂ€rute 😄Idag Ă€r det den 2:a advent och dagarna gĂ„r fort o nĂ€rmar sig jul.
Vi har haft besök av vĂ„r yngsta son i helgen och det var jĂ€ttetrevligt sĂ„klart.💞
Fina sonen och mormor.

Vi Ă„kte o hĂ€mtade min mamma/ mormor för en tur till Loppis. HĂ€r brukar det stĂ„  en kvinna som mamma kĂ€nner dĂ€r hon brukar köpa hembakat av...men hon var tyvĂ€rr inte hĂ€r men det fanns en annan kvinna hon kunde handla av. 😄👌
 Jag hade glömt min mobil hemma sĂ„ jag bad sonen att fota nĂ„gra bord nĂ€r vi kom till loppisen.

 Det fanns en del saker att shoppa, och sonen hittade en fin fotogenlampa som jag inte har bild pĂ„ men dom var nöjda över inköpet.
Man kan hitta sina fynd nĂ€r man Ă€r pĂ„ loppis och det gjorde jag ocksĂ„. HĂ€r hittade jag ett superfint dockvagn som vĂ„rt lilla barnbarn ska fĂ„ anvĂ€nda nĂ€r hon Ă€r hemma hos oss. Det gĂ€ller att ha leksaker hemma hos oss ocksĂ„ och nöjd Ă€r jag över den superfina vagnen som var som ny😄

Ha en fin andra advent.


6 kommentarer:

  1. SÄ bra att kunna handla t ex leksaker pÄ second hand sÄ de smÄ har lite att pyssla med nÀr de kommer. Sedan Àr det alltid mysigt att trÀffas över generationsgrÀnserna. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst :) och speciellt nÀr dom Àr sÄ fina som denna vagnen . Det sÄ sÄ supermysigt nÀr vi kunde umgÄs och gÄ pÄ loppis och gÄ ut och Àta lunch tillsammans. Det gÀller att mysa medan man kan ;-) Kram till er

      Radera
  2. Ni tar sĂ„ vĂ€l om hand alla generationer. Loppis Ă€r vĂ€l ett perfekt stĂ€lle att handla bĂ„de smĂ„ och stora leksaker. De blir ofta snabbt ”gamla” sĂ„ varför köpa nytt hela tiden?
    Allt gott och trevlig andra advent sÄhÀr i efterskott till er ocksÄ.
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ni Ă€r dĂ„ sĂ„ söta . Vi gillar att umgĂ„s med familjen som jag Ă€ven vet att ni gör :-) Det Ă€r kul att hitta fynd som Ă€r som nya... hon sa hon som sĂ„lde dockvagnen att hennes flicka nĂ€stan aldrig anvĂ€nt den...och det syns:) Nej jag gillar att köpa second hand o inte bara nytt hela tiden....bĂ€ttre Ă„teranvĂ€nda och sen blir det ju billigare ocksĂ„. Kramar till er o detsamma

      Radera
  3. Perfekt att hitta saker pÄ loppisar! Mysigt att umgÄs, tillsammans
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det Àr verkligen superbra att sÄna hÀr saker kan ÄteranvÀndas. Det var sÄ mysigt att fÄ lite kvalitetstid tillsammans. Kram

      Radera