torsdag 19 december 2019

Lite bakning och sytt.

Det är nära till jul och så klart så hör baket till då när man ska få hem våran fina familj i helgen.
Jag gjorde kubbar fast utan mandel i, och så jämtlandskakor som är så goda.
Detta är delar av resultatet.😄👌och jag hoppas att det är någon som vill fika av dessa.




Här får ni receptet på mina favorit småkakor💞Lycka till m bakningen.

I morgon kommer vår familj hem och det kommer bli fullt hus i helgen...ska bli såååå kul😘
Vi kommer att njuta varje minut.

Hoppas lillan gillar dockorna för dom har fått varsin ny mössa som jag sytt😊

 Sen har ju Nisse flyttat in hos oss idag...undrar just vad barnbarnen säger om det😂


7 kommentarer:

  1. Dina bakverk ser smarriga ut.
    Själv orkar jag inte ens tänka tanken på att baka något i år, när jag tänker efter var det åtskilliga år sedan jag bakade till jul..hm!

    Lillan blir nog glad över nya mössor till dockorna så att dom håller sig varma. Kan tänka mig att ni har det lite kyligare än det är hos mig.

    Ha en underbar helg med familjen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag brukar så sällan baka småkakor men just till jul och lusse är det lite kul. Här blev det kolasnittar med pepparkakssmak (farligt goda), lingongrottor och skurna chokladkakor m. pärlsocker.
    Idag har Jag haft kökstjänst för i morgon kommer min "skock".
    Dockorna ser förväntansfulla ut så det blir säkert en superhelg! Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fint du har gjort med dockornas mössor. Hon kommer säkert bli jätteglad.
    Roligt med Nisses hus, stod och tittade på ett sådant hos Panduro hihihi men köpte det inte.
    Här blir det Saffransbullar och Jakob ska baka Sopf.
    Kramizar och hälsa resten av familjen.

    SvaraRadera
  4. Hon blir säkert glad för det. Kul att få hem dom nu till helgerna så mysigt att umgås med familjen. Goda kakor.
    God Jul till er alla. Kram ��

    SvaraRadera
  5. Ägarna och jag riktigt kände doften av kubbar ända ner till oss, verkligen så fina.
    Misstänker också att barnbarnen kommer bli så glada av alla julklappar, oc( självklart sällskapet.
    Önskar er nu alla en riktigt härlig jul!
    Julkramar till er.

    SvaraRadera
  6. Här firar vi julen den 25 i år då en av sönerna kommer hem. Bakat blir det här också, men om det finns något kvar till jul är osäkert .....finns en tomte i det här huset som gillar fika. 😀 Så söta mössor till dockan den kommer hon att gilla. God Jul önskar vi er!

    SvaraRadera
  7. Kubb! Det väcker barndomsminnen. Oj vad jag åt, när mor bakat såna.
    Mysigt att få hem alla till julen.
    Må så gott och ha en riktigt God Jul
    Kram

    SvaraRadera