torsdag 12 december 2019

Dockor, suris och lite inköp

 Igår kväll höll jag på i tvättstugan med att tvätta alla kläder till dessa fina dockor som nu är nerbäddade och väntar på att våra barnbarn ska komma hem och sköta om dom. Dom är ju rätt söta där dom ligger ändå 😍
 Idag fick jag äntligen min vilja igenom att få äta surströmming....som jag tjatat med min mamma och med Kjell att jag ville äta men det ville inte dom...alla ska ju såklart vara sugna. Så idag blev det äntligen av😄Åj så supergott och salt det var....mums.
 När vi ätit klart och skulle gå hem så gick vi in till Åhlens som jag sett hade bra priser på skinnhandskar som jag var i stort behov av....Dagens lucka.

 Så det fick följa med 2 st damhandskar till mej. Tyvärr var alla herr slut och det var bara små kvar så Kjell fick inga just nu och det var ju synd.

15 kommentarer:

  1. Fint du har gjort till dockorna som får vänta tills småttingarna kommer. Surströmming, ja det är säkert gott även i december hahaha. Vilket bra pris på handskarna. Själv föredrar jag tumvantar, fryser om jag har skinnhandskar.
    Kramizar till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst har jag :-)) Surströmming har jag nog blivit lite besatt av efter alla år jag inte gillat den sura fisken. Jag är så nöjd över mina handskar eftersom jag behövde dom verkligen.:) Är det svinkallt ute har jag också tumvantar vännen:-) Kramiz

      Radera
  2. Vad skönt att bloggen är doftfri!°

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är nog lite synd ändå :) Du skulle säkert gilla den om du provade.

      Radera
  3. Jag har aldrig lyckats lära mig äta surströmming, norrlänning som jag är.
    Men så bra att du fick äta det då du var så sugen!

    Ha en fin Lucia!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har tagit fram till för inte så länge sedan som jag började äta den. Jo det var så bra att dom äntligen sa ja :)) Ha det så bra vännen.

      Radera
  4. En gång åt jag Surströmming två gånger; den första och sista...
    Så fina dockorna ligger och väntar på sin lilla dockmamma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha så kul du är. Japp snart är lilla dockmamman här o pysslar om dom.

      Radera
  5. Skönt att kunna fynda handskar såhär lagom innan jul. Synd att inte Kjelle fick några.
    Det där med surströmming, ja det låter nog helst mina ägare andra äta.
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev en bra julklapp till mej själv. Jo det var synd ...men det kommer nog fler tillfällen. Kram tillbaka.

      Radera
  6. Gott med Suris det vattnas i munnen
    Kram..
    Carina C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör det...det är ju så gott :-)) Kram

      Radera
  7. Ingen surströmming för mig tack. Smakat det en gång och aldrig mer. Men smaken liksom baken är som tur delad. Mysigt med dockan som ligger skönt och väntar,kan kan tro att det blir uppskattat. Trevlig söndag och kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst är det bra att man fåt bestämma själv:-) Hoppas att hon gillar dockorna farmor fixat :-) Kram

      Radera
  8. Hihihi det åt vi här nere också för ett litet tag sedan. Gott gottigottgott
    Kram

    SvaraRadera