söndag 17 juni 2012

Lite Amsterdam

Ikväll har vi köpt internet. Tur att man kan skypa också...plus blogga såklart:) Jag sa att jag skulle visa mitt fina smycke som jag fick av Gabriel när han kom hem från Nya Zeeland. Detta smycke bringar tur. Det är nog nåt jag behöver. Lite tur vore inte helt fel ibland:)
Detta är en sten som är slipad på detta fina sätt. Ett fint minne till mej från honom:) tusen tack sonen.
I går kväll kom vi fram till Amsterdam och Camping DroomPark Spaarnwoude. Denna camping kostade med ACSI kortet...150 kr per natt. Jättefint servicehus, som ni ser nedan:) När vi kom hit så blev det stora tvättardagen. Det blåste lite så tvätten torkade fort...tack o lov.
 Nedan ser ni tvättstugan:)
 
 Vi står parkerade med husbilen vid en liten damm som också finns här. Flera ankfamiljer bor här:)


******
Idag tog vi en snabb båt in till Amsterdam. Den tog ca 30 minuter från hamnen in till stan. Där klev man av och gick genom centralstationen in till centrum. Vi började med Anne Franks hus. Där vi först fick köa, men den kön gick ändå rätt fort. Sen blev det rundvandring i huset. Alla gick ganska beklämda runt i huset. Men det är klart, det var ingen trevlig upplevelse familjen varit med om.

Efter besöket i Anne Franks hus, gick vi in till Madame Tussauds vaxkabinett. Där kunde jag fota sonen med Anne Frank, sittande vid bordet och hennes dagbok.

Obama välkomnade alla i entreén
 Här stirrar Kjell in i ögonen på David Beckham som gör situps:)
Här är Gabriel på fönsterkarmen med Spindelmannen:)
Varför inte stå bredvid Charlie Chaplin:)

 Här får jag posera bredvid Lady Diana. Jag kände mig ganska liten.
 Sedan blev det såklart en bild med Edvard Collen från Twilight.
 Gabriel valde James Bond:)
 Kjell vid idolen Freddy Mercury
 Sen var det dags att träffa Justin Timberlake:)


Det fanns ett antal kanaler som var jättefina mitt inne i staden. Vi satte oss ner och fikade och tittade på båtarna som sakta körde under alla broar och utmed vattnet. Extra mysigt med det fina vädret:)

Efter vaxkabinettet blev det en runda till ut på stan. Sonen hittade ett par för stora Hollänska träskor:)
 
 Det fanns träskor i alla storlekar och färger...jag gillar dom skarpt. Gissa vilken färg jag köpte själv? Limegröna självklart:) :)
 Här har sonen fastnat i ett ännu större sko:)
Vi har haft en jättebra dag i Amsterdam. I morgon ska vi åka för att få se lite typiskt Holländskt...lite mera väderkvarnar och små mysiga byar...det hoppas jag att vi får uppleva och se.

Ha det gott kära ni till vi hörs igen. Kram//D

4 kommentarer:

  1. Så härligt ni har det. Var väl kul att frottera sig med alla kändisar? Även om det var en stel variant. För en del år sen var jag och sonen i London och gjorde som ni. Ha dé fortsatt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst var det trevligt m lite kändisar. Lite väl stel tillställning var det dock:) ha ha

      Radera
  2. vilka härliga bilder du bjuder på, sitter med ett stort leende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad trevligt:) roligt att du får le. Bilder säger mer än 10000 ord, eller hur? Kram

      Radera