fredag 13 juli 2012

Det kom en ljudbok

Först måste jag få tacka er alla som på ett eller annat sätt delat med er av era recept. Jag är som sagt storälskare av rabarber:) men även andra bär är så klart goda. Jag ska titta in i era bloggar och se vad ni hade för mer recept, o om ni lagt ut några fler:)

Igår fick jag ett mail av min bloggväninna Anette: www.husbilkorsotvars.wordpress.com
Hon är så söt och skickat en ljudbok till mej genom Storytel.se. Har aldrig provat ljudböcker där. Har bara själv suttit och laddat över alla cd-skivor från datorn till min mobil. Och det kan jag säga att det tar tid...tycker man i allafall när man sitter och väntar:) Det är bra att ha en  ljudbok i dag när regnet formligen öser ner här. Kände av ovädret igår så min nacke pajade till kvällen. Ibland får jag så ont att det tom gör ont när jag pratar. Idag värker hela kroppen också av ovädret, så det blir stilla inne dag. Anette: tack för boken söta dej. Härligt med väninnor som känner på sig när man behöver dom:)
Jag valde denna boken:
Plötsligt är inget mer sig likt. Ingas man har drabbats av en hjärtinfarkt, han finns inte längre. I två år tränger hon undan sin sorg, visar sig duktig, begraver sig i jobb. Men en elak kommentar gör att allt rämnar. Hon flyr till släktens sommarställe på Marstrand, där hon hoppas få ro att finna en väg tillbaka. Av en slump hittar hon en gammal låda. Den är full av papper, tidningsurklipp och på botten ett brev, stämplat i Mombasa, Kenya, 1916. Ingas nyfikenhet väcks och med en iver hon länge saknat söker hon vidare för att få en förklaring, för att undkomma sitt eget nu.

Kram till er alla // D

5 kommentarer:

  1. även jag har valt ut en ljudbok ifrån Stoytel, kruxet med mig är att jag somanr ifrån den hela tiden. Är inte van vid att lyssna på en bok, men gillar den så det är bara att backa hela tiden!
    Jag hoppas att din värk snart ger med sig lite så att den inte tar över allt för mkt!
    kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det praktiskt med ljudböcker, även om jag ibland tycker om att hålla en vanlig bok i handen. Ha dé!

    SvaraRadera
  3. Vi lyssnar nån gång ibland på ljudböcker när vi åker med Husbilen!
    Ibland tvingas man upp på motorväg då kan man underlätta tillvaron!

    I kväll är det dags, Magic Bar som ni har höjt förväntningarna på!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Storytel, det har inte jag hört om tidigare, men så är jag inte såå uppdaterad när det gäller att ladda ner från nätet. Ska ta och titta läsa och lära vad det är för något spännande. Tack för tipset.
    Kram Yvonné

    SvaraRadera
  5. Låter som ett bra tips- har inte lyssnat på den, men nu är den noterad i min "önskelista". Kram

    SvaraRadera