tisdag 23 april 2013

Ikea

Som jag tidigare berättade, var vi till Ikea i söndags. Men min besvikelse blev stor när vi äntligen kört dom 22 mil, som det tar för oss att komma fram till Haparanda.. Då höll dom på att göra om ALLT vid köksavdelningen. Typiskt!! just där jag skulle göra inköpen. Lite trist att det var just nu:(
Så vi fick gå och inta lite lunch istället då. Umgås o ha trevligt:) Efter det gick det lite lättare igen. 
Sonen han hittade sig en byrå som han köpte. Och jag hittade lite förvaring till kontoret. Jag hade 2 hål som jag inte visste hur och vad jag skulle sätta i dom. Men då såg jag dessa lådförvaringar. Jättefiffigt:)
Det blev 4 smålådor istället för stora röda, i det röda kontoret:)Vi satte dit dom i går. Så nu är det bara att fylla dessa också. 
Jag fixar o donar inne och Kjell fixar i husbilen:) www.resglitter.bloggo.nu

När vi betalade vid kassan...såg Gabriel att man kunde stödja unicef. Så då kändes det bra att kunna hjälpa varenda unge. Med denna 50 lapp, köpte vi 36 dosor poliovaccin, som skyddar 12 barn mot den dödliga sjukdomen. för oss blev det 100 kr och 72 dosor och 24 barn. Det kändes bra det lilla.


Hoppas ni får en fin dag...här börjar regnet dra in och verkar ska vara trist väder ialla fall i dessa 2 dagar. Men det måste regna för att snön ska försvinna här. Tur man har att fixa inomhus då:))

Kram//D

16 kommentarer:

  1. Vilken otur att de höll på just när ni kom på besök! Annars är IKEA bra!

    Köpte kök av IKEA för sex år sedan! De gav den bästa service jag någonsin fått när jag handlat något!

    Ha de bra o Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart: visst var det lite trist. Jag överlever:-) jag kan köpa på nåt annat Ikea i sommar när vi kör på semester. Jag gillar oxå servicen på Ikea. Dom har lång garanti på köket. Nu ska dom tyvärr byta köks system sägs det? Så då är det inte lika lätt att komplettera. Vi får se hur det blir. :) Ha det bra själva. Kram

      Radera
  2. Maximal otur kan man säga att ni hade när ni kört så långt. Dom har gjort om på IKEA här också, men vi har ändå kunnat handla det vi velat. Ni gjorde en insats för UNICEF, vilket är bra. Och fint blev det med de röda lådorna. Har du något att fylla dom med? hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Joy: jo. Lite otur..men som sagt. Jag överlever till nästa ikea:) I dom röda lådorna ska mina smycken ligga. Åtminstone till loppis...om jag har några kvar då:) jag har sålt en del:) Kram

    SvaraRadera
  4. Typiskt när man åkt så långt... Annars är ju en lunch på IKEA helt OK - längtar tills som öppnar här i stan i höst! Kram

    SvaraRadera
  5. Kors o Tvärs: jo det var typiskt. Kul att ni får Ikea nära. :) Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  6. Äsch då... men ja, jag har ju hört att IKEA ska byta ut hela sin köksserie. Men du får väl ta en ny tur dit när det är klart!

    Fint att stödja UNICEF, sådär.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cornelia: Undrar bara hur det fungerar om man vill komplettera sitt kök. Då fungerar inte det. Trist isåfall, när man nybytt kök. jo det blir nog senare en tur:) Visst känns det bra att kunna stödja lite extra sådär. Vi försöker det vi kan. Har stående varje månad oxå. Ha det bra. Kram

      Radera
  7. Vilken otur ni hade med ombyggnaden just när ni skulle dit. Känner mig lite lyxig som har Ikea 1½ mil hemifrån, jag besöker dem nog mer än en gång/månad.
    Det blev kanonbra med lådorna, de där hyllorna sväljer ju massor.
    Ni får ta er husbil och ta en minisemester till oss på Gävlemässan 4 maj ;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åsa: oj vad jag var sugen på det...att komma o besöka dej på mässan:) vår son ska ha födelsedagsfika just den helgen. Annars hade vi o våra vänner i Stockholm kommit. Men vi tar det vid senare tillfälle. Vilken lyx att ha så nära. Lyckos dej:) Det blev bra m lådorna. Jag är nöjd:) Kram

      Radera
  8. Sicken otur att det var ombyggnad just när ni kört så långt, en annan är ju bortskämd med ett av Sveriges största Ikea knappt en mil härifrån i Helsingborg. Vi kör ofta dit bara för att titta elller äta lite mat, billigt o bra :) Man tänker ju inte på att många inte har det runt knuten som man själv har.
    Bra att stödja världens barn, gör vi med.
    De där lådorna till Expedit är hur bra som helst, har det på jobbet i mitt klassrum till barnen...hur bra som helst!
    kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Agneta: ändå tycker vi att det är rätt nära nu:) 2 timmar i bil. Förut fick vi åka 6 Tim till Sundsvall. Men då blev det bara vid semestertider vi åkte dit. Härligt att ni har så nära o kan unna er en bra i billig måltid. Jasså? Då är det jag o barnen:) som har lådorna ha ha. Håller med om att detta är en suverän möbel överhuvudtaget. Ha det bra kära vän. Kram

      Radera
  9. Hej Dessan! Aaah köra så lång och sen har de inte vad man letar efter...inte kul tycker jag:/ Jag såg faktiskt i våran Ikea att de gjorde om i köksavdelningen! Men bra att ni hittade nått i alla fall! Så du gillar rött?:)
    Idag är det "gympapass" Och vädret...inte vet än vad ska det blir!
    Har en skön dag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sirpa: visst blev jag lite sur först o besviken. Men det fick lov att gå över:) inget är panik, men man undrar hur dom tänkt. Kanske man inte kan komplettera alls det man vill ha till köket längre då.?. Jag har rött i kontoret, rosa i gästrummet & köket är lite limegrönt. :)) Kram till dej.

      Radera
  10. Säger som Agneta sa, vi är ju bortskämda att ha Ikea näst intill runt knuten. Men norrlänningar tycker ofta att det är nära om det är 20 mil att köra. Vi är lite bortskämda med att ha nära till det mesta. Så kör man så långt och det är ombyggnads, typiskt. Men ni fick ju en trevlig dag i alla fall och det är det viktigaste. Nu har vi varit på rull i 4 veckor och vi tycker att allt gått så fort. Men så är det när man har trevligt. Ha det så gott! Kram 3 M

    SvaraRadera
  11. 3M: Nog kanske det stämmer...att ni är lite bortskämda. Visst:) ibland önskade man att vi bodde lite mer söderut. Så det inte var så långt att förflytta sig med husbilen. Men vi har den längsta trippen först genom hela Sverige. Men vi är vana med avstånd, så för oss är det inget 20 mil:)).
    Det är sant att det går fort när man har trevligt:) Kram

    SvaraRadera