onsdag 25 september 2013

Busstur för mej

Eftersom maken o sonen är borta...blev det jag som fick åka iväg 5,5 mil till Luleå, med sonens bil. Han har fått en parkeringsskada som skulle fixas till o lackas. Ett jobb som dom inte kunde ordna här i stan..Som tur är har han en motpart..det löser saken mycket smidigare:) Om än det är otur att det ska behöva hända. Men det finns ärliga människor också:))
När jag lämnat av bilen i Luleå. Tog jag mig en promenad in till stan o busstationen. Där jag tog bussen hem. Oj vad det var länge sedan jag åkte buss:)) men lindrigt och trevligt. En kvinna o jag satt o pratade under vår busstur.
Jag känner för att åka buss mera efter denna lilla turen på 5 mil enkel väg:))

Kram// D

6 kommentarer:

  1. Oj det var åratal sedan jag åkte buss. Sist jag åkte kändes det som att han som körde var född och uppvuxen i bussen. Han visslade, han pratade, han styrde med knäet och räknade pengar samtidigt som han körde. Jag var inte det minsta orolig. Det kändes i hela bussen att han var född in i den. Kram.

    SvaraRadera
  2. Ja tur att vi mammor finns :)
    Ibland är de skönare och smidigare och åka buss!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sonen hade tur som träffades av en ärlig person!
    En kompis kom till bilen för lite sedan och upptäckte att lyktan var krossad och skärmen intryckt.

    Den som kört på hade stuckit, inte kul alls!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Buss är inte dumt. Skönt att sonen parkerade bredvid en ärlig person. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag lär alltid känna nya människor när jag är på resa.
    Brukar bli mycket trevliga möten.
    Ha en finfin dag.
    Ps. Har skickat sms och har fått svar. *L*

    SvaraRadera
  6. Matts:Ha ha det var en riktig chaufför...han kunde sin sak:) Tur att inte jag åkte med...är väl lite åkrädd kan jag väl säga. Han var lite lugnare han som körde denna bussen...tur för mej:)

    Anna: Visst är det tur att vi finns:) jag tycker att det är kul att få hjälpa till också så klart. Bussturen var skön...det blir nog fler nu för mig:))

    Lennart: Jo han hade tur sonen. Vi själva har däremot råkat ut för en smitare. Vi stod parkerad vid Kallax flygplats...på övervakad parkering. Vi betalade extra för det. Ingen film fanns i kameran!! och vi fick betala 6000 i självrisk för den bilen vi hade då...det blev en dyr weekend för oss då. Så ärliga människor vid en påkörning är guld värda:)

    Anette: Jo sonen parkerade bredvid en trevlig kille o ärlig. Buss ska jag åka fler ggr. Speciellt längre turer är skönt och nu i vinter:)

    Millan: Visst är det så...det är lättare att prata med människor på bussar sådär:) Det är sant att det blir trevliga möten. Kul att sms:et blev av o att du fick svar:-)) härligt. Ha en fin dag du me

    Kram till er alla:-))// D

    SvaraRadera