torsdag 12 december 2013

Servettvikning..


Kjells bror Lars, och hans dotter Tova kom förbi en kväll. När vi fikade började Tova att vika och vika med sin servett...och vips hade hon gjort en jättefin näckros.
....så då fick vi hämta fler servetter och kursen var i full gång:-)) Hon var jätteduktig på att visa mej hur jag skulle göra och inte göra:) Hur jag skulle göra för att få min blomma fin. Nu syns det att hon har gjort detta betydligt fler gånger än mig....en jätteduktig tjej. Så i jul blir det näckrosor med röda servetter:)) Tusen tack Tova för "kvällskursen".

Ikväll blir det julavslutnings fika hos Maria, vår körledare i Sofiakören. Jag ska hämta upp sonens flickvän Therese. Sen åker vi vidare och hämtar upp 2 till...om vi nu inte har blåst bort innan kvällen. Det hotas med orkanstyrka och klass varning 3. Men det kanske inte når upp till oss här i övre delen av Norrland. Vi får väl se hur det blir med den saken. Ha en fin Torsdag.

Kram// D

5 kommentarer:

  1. Fint med avancerade vikningar!

    Kineser är bra på det!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Thailändarna är också duktiga på att vika handdukar och servetter..........Har ni sjungit färdigt julsångerna.....

    SvaraRadera
  3. Lennart: Jo jag vet att Kineserna kan det där. Man skulle fått lära av dom också:) Känns lyxigare duka med såna fina vikta servetter:) Kram

    Widings: Har hört att även Thailändarna är duktiga på servettvikning. Ikväll har vi avslutningsfika, så vem vet...det kanske blir en julsång:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Det känns alltid lite lyxigare med snyggt vikna servetter. Kul att få lära sig nytt.....
    O jag hoppas du klarade blåsten ok, så var der er tur att få känna på stormar. Tänkte på dig igår....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Agneta:, visst är det lyxigt att ha snygg servettvikning. Det var lugnt hos oss med stormen. Vi kände inget märkvärdigt. Ivar orkade inte upp ända till Piteå:) Tack söta du för att du tänkte på oss:) Kram

    SvaraRadera