lördag 21 juli 2018

Dagarna med barn och barnbarn o drönarfilm


Det har varit lite aktiviteter med barnbarnen när dom varit här. Nu är det tomt och tyst igen efter små fötter och bus som varit ett tag. Genast börjar vi längta efter dom igen så klart💗💗

Vi gjorde bl.a en utflykt också till: http://www.swensbylijda.se/

 Liddammen stod vi o tittade på. Tänk vad vatten kan vara rogivande
 Det var spännande att titta på allt som fanns här...speciellt om man är 3 år😍
 Här fanns också en Belgisk jättekanin som heter Rudolf...och den var verkligen jättestor. Den kom springandes mot gallret och mej och jag blev verkligen rädd...för den var stoooor. Denna sorten som kan bli upp till 10 kilo blir så tam så den jämförs som en hund.

 Man kunde mata fåren som också var väldigt tama...Benjamin kunde stryka på dom och det gillade dom skarpt.
 Amanda gillade när dom tama hönsen och tuppen gick omkring rätt nära oss.

 Kjell kom med och åt lunch med oss eftersom han inte har någon semester just nu. Benjamins händer syns på hans svarta t-shirt 😂😍✋
 Hästridning är också nåt som är kul speciellt för alla barnen.
 När vi kom hem blev det senare på eftermiddagen en tur ner till stranden i stan. Jag fick gå med Amanda i vagnen som skulle sova, jag gick förbi Stora Nolia som är på gång i stan. Dom håller på att bygga upp allt till första helgen i Augusti då mässan startar.
Vår bloggvän : http://lennart-lennartstankar.blogspot.com/ har precis köpt en sån här Kabe o den kommer att visas på mässan...parkerad o klar redan nu utanför området. Det kommer att finnas massor med husbilar på området och dom måste börja köra hit dom i god tid innan. Hoppas verkligen att vår fina husbil Carthago https://www.carthago.com också kommer att finnas på mässan...och det tror jag nog för i fjol fanns det i alla fall.
 Nu kom jag då ner till stranden där övriga familjen badade för fullt.

 Sonen hade hämtat min fina mamma och hans fina mormor så hon också fick komma ut och fläkta sig lite. Det var skönt för oss alla att sitta i skuggan när vi har så varmt just nu.
I solen 😰😰😰😰
 Ut på bryggan var hon en stund och tittade när dom badade också 💖
 Det blev också en tur en av dagarna ut till Gläntan, precis bredvid Piteå Havsbad. Eftersom jag innan dom kom ramlat så illa...så hade jag vansinnigt ont i mina revben denna dagen så jag stannade hemma och vilade och Kjell åkte dit med dom och filmade lite också med drönaren.
Nu har familjen åkt hem och det är som sagt tomt o tyst. Jag har piggnat till sakta men säkert och dessutom varit på bingo med min mamma. Där kammade jag hem hela 10.000 kronor sista spelet och sista numret. Yiiipppiiii vad glad jag blev!!!! Lite för sveda och värk kan man väl säga 😄👍


7 kommentarer:

  1. Haha den var betald före 😂Men alltid trevligt med extra tillskott i kassan👍

    SvaraRadera
  2. Grattis till bingovinsten, så roligt för dig!

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Glad blev jag för jag trodde väl aldrig att det skulle lyckas. Ha det fint vännen. Kram

      Radera
  3. Grattis till vinsten, det var du värd!
    Det är inte bara du och Kjell som trivs med barn och barnbarn, de trivs med er också. Det märks på bilderna.
    Allt gott och fortsätt njuta med nära och kära
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla gulle dej , det värmde verkligen i hjärteroten :) Ni kan verkligen göra en glad med era fina kommentarer. Jo det är nog ömsesidig kärlek känns det som. Ha det fint ni också. Kramar till er

      Radera
  4. Härliga dagar ni haft tillsammans. Även denna film var fin så där riktigt somrig, du är duktig Kjell. Skönt att du känner dig bättre Dessan.
    Bloggen har blivit fina och mycket roligare när det är stora bilder.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har verkligen härligt o jag/vi gillar ju att få träffa barn o barnbarn❤️Kjell har blivit så duktig på filma o redigera själv. Tack vännen , det är bra att jag får hjälp av sönerna..denna fina förändring är Christoffers förtjänst ❤️Jag är själv så nöjd med dom stora bilderna😄👍🏻Kramiz

      Radera