onsdag 13 oktober 2010

Bounty kaka



Som jag sa i morse , så kanske jag skulle ta
och baka en liten kaka:)


Det blev ett nytt recept
som jag aldrig gjort förut.


Vill ni prova göra den så
Kommer RECEPTET här:

4,5 dl strösocker

4 dl vetemjöl

1,5 tsk vaniljsocker

3 tsk bakpulver

4,5 msk cacao

3 ägg

225 gr smält margarin

2,25 dl kokande vatten


Vispa socker och ägg poröst

Blanda torrvarorna för sig
Tillsätt torrvarorna, det
smälta margarinet och kokande vatten
ströa och bröa långpannan
häll i smeten

Grädda i 15-20 min

(Jag gräddade i 18 min )


Låt kakan svalna i kyl med folie på

SMÖRKRÄM

225 gr smält margarin

4 dl florsocker

2 ägg

200 gr cocosflingor

Smält margarinet och
tillsätt resten och blanda ihop...

ställ in smörkrämen i kylen...sen
Bred på den kalla smörkrämen
på den kalla kakan.

Överdrag till bounty kakan

Smält ljus blockchoklad med
1,5 msk olja
Bred chokladsmeten på kakan

låt kakan svalna ytterligare i kylen
med folie, till den är riktigt
genomkall


Skär i lagom stora bitar som du vill ha den:)

Lycka till



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar