söndag 5 februari 2012

Aktiviteter vid kyla

I helgen hade vi en massa inplanerat med goda vänner bl.a.
Men det var bara att sluta ut det...pga kylan som kom.
Så det blev en innehelg med aktiviteter istället.

Nu känner vi nästan att vi är lite less på kylan.
Termometern verkar inte vilja ändra på sig,
jag börjar fundera om den frusit fast:)
Vad tror ni?

Enligt väderprognosen får vi ha detta till kanske onsdag?
Min man tycker att det är tur att det är längdskidor på tv,
när man ändå bara ska hålla sig inomhus.

Jag har en taskig kropp som gormar lite extra när det
ändrar i väderleken, tur är då att jag har mitt löparband.
Jag måste röra på mig så blodet håller igång kroppen och
motar värken en stund. Tur att jag har ett bra hjälpmedel:)
Här klev jag lite åt sidan och fotade medan jag hade min
promenad stund...fast inomhus:) :)

Medan jag vandrar på min promenad har jag nåt vackert att
titta på. Våra 2 söta söner...när dom var små:)
Gabriel är den övre och Christoffer den nedre.
Oj så vackert i en mammas ögon:)
Gabriel är just nu i Australien och uppfyller sina drömmar
och Christoffer åkte med flickvän Jonna till Alperna igår.
Så då får jag nöja mig med att titta på foton:)

Min man han tog sig i alla fall en promenad till affären och
hyrde oss en film. Jag undrade om han verkligen skulle
göra det när det var så kallt. Han tyckte att det skulle
gå bra, för han har inga problem med andningen i kyla
som jag har, som är astmatiker och inte fixar det kalla.

Kolla in min välklädda make:) Tjockmössan kom fram.
Och lite fruset var det runt hela honom när han kom hem.
Men han tyckte det var skönt..? i kylan sa jag? ok...

Nu hoppas jag verkligen att detta ger med sig snart.
Börjar bli sugen på att dra till Ikea någon dag.
Lite inköp till köket är på gång.

Hoppas eran helg varit bra också kära vänner.



8 kommentarer:

  1. Nog har termometern din, frusit fast, för det där är ju onödigt kallt.... Här har termometern stigit från -19 i morse, till -10.4 just nu, så med den takten kommer vi att ha sommar värme på tisdag!:-)

    SvaraRadera
  2. Anette: ha ha ha, sommarvärme på tisdag? Hoppas du har rätt:)

    SvaraRadera
  3. Han ser ut som att han vet hur han ska klä sig i alla fall! Annars skulle man ju inte ens våga sig ut i de där temperaturerna... Vi har bara minus 6 just nu, men det känns kallt ändå...

    SvaraRadera
  4. Helena: Kjell är bra på att klä sig. Det är ett måste här där vi bor. Men ut det vill jag definitivt inte i den här kylan:)

    SvaraRadera
  5. Jösses vad kallt, här e rena våren med -9... Hurra för värme, brasan min värmer gott:)

    SvaraRadera
  6. Nej vad avis jag blir på att du har en brasa....en sån skulle jag också vilja ha:)

    SvaraRadera
  7. tippar på att den frusit fast :-) här var det nere på -5 som varmast idag! Kanske slut på kylan nu?
    Mannen din ser väl påpälsad ut, förståndigt om man ska ut i den kylan.
    kram

    SvaraRadera
  8. Vilken tur du hade då...om den frusit fast:) jo den stora skinnmössan kom till pass nu när det är så kallt. Ni har nog kanske jätteblåsigt istället.

    SvaraRadera