torsdag 27 augusti 2015

Min nya overlock symaskin

Just nu är det full rulle i mitt syrum/pysselrum. Allt ifrån scrapbooking, rita av mönster, sy kläder...ja en massa. Sen är det min silhouette cameo som också används:-)) Mer kommer om det.
I alla fall:-) Så började det hela för mig med en overlock symaskin på Lidl. En billig och bra nybörjarmaskin...tänkte jag;-) Men jag blev bara mer och mer ledsen för varje dag som gick. Jag var så vansinnigt sugen på att sy kläder. Jag hade massor med tyg jag köpt som bara låg där och väntade på att bli nåt klädplagg av ....men det slutade med att kära maken tog med mig och lämnade tillbaka overlock maskinen...för den var nog mest troligt trasig. Singer försökte via mail kontakt att hjälpa mig men det gick inte.
Nu är jag glad ägare av en Husqvarna Viking Huskylock s 15. Världens bästa overlock maskin !! :-)) Jag är sååå glad och maskinen har fått göra rätt för sig:))...Jag tackar kära maken som följde mig och köpte mej en rejäl ol maskin.
Det började med ett par byxor till mitt kära barnbarn:))

Sen sydde jag mig en top...med röda bubblor på:-)) Kjolen hade jag sedan förut...den röda:)
2 par byxor igen till lilla barnbarnet:)
Det är så roligt att sy smått...det går så fort:) Har även sytt dregglisar och några mössor till sötnosen:)
Sist jag sydde var häromdagen...en uggle top till mej själv. Den trivs jag sååå bra i. Och skön som bara den är den:)

Just nu håller jag på att rita lite mönster på klänningar till mej och lite bodys till lilla barnbarnet:)

Flitens lampa lyser...för däremellan håller jag på med en del pyssel till min kära mamma som fyller jämna år på söndag. Men vi ska ha kalaset för henne 22 mil hemifrån...hos våra söner och deras barnbarn och barnbarns barn och Jonna såklart:)) Det ska bli sååå kul.

Har gjort ett likadant blogginlägg på min andra blogg. För jag sparar allt jag gör där:) 

6 kommentarer:

  1. Du är i min värld så otroligt kreativ och dina idéer verkar aldrig sina.
    Jag önskar att jag hade det du har i kroppen men så är det inte.
    Jag verkar ha fastnat i dikter, mat och bakning...*L*
    Ha en skön kväll finaste!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Huskvarna har vi haft en i många många år, den bara går!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så duktig du är. Ja att sy till barbarnen går snabbt. Vårt barnbarns mamma har också fått en overlock och en vanlig symaskin och hon är riktigt duktig på att sy. De har bott i vårt hus ett par veckor och hon har sytt en hel hög med boddys och byxor. Hon köper tyger via intenet billigt. Vilka tuffa tyger det finns idag. Lycka till med sömnaden.

    SvaraRadera
  4. Förstår inte att du har tid till allt!!! Jag höll oxå på med scrapbooking ett tag (och vill egentligen göra det nu oxå) sy är oxå hur kul som helst, men jag får inte tiden att räcka till!!!! Mer semester åt folket!!!!!
    Jättefina saker du gör!!!!
    Ha de gott Kram //Nikla

    SvaraRadera
  5. Mm, förstår att det blev en Husky, har själv en sådan lite äldre o det har jag aldrig ångrat, toppen är den! Inspirationen varierar över tid jättekul att få till en del egentillverkat i tyger som inte sitter på alla, lycka till!

    SvaraRadera
  6. Rose-Marie i Rosvik5 september 2015 kl. 13:43

    Så fina plagg du syr vännen!!! Det är så fantastiskt kul att sy med en overlockmaskin (roligast förstås om den funkar bra), det blir så rent och snyggt och proffsigt! Syglädje i kvadrat ♡

    SvaraRadera