måndag 3 oktober 2016

Husbilshelg med vännerna

Vi hade inte varit hemma länge efter vår Europa resa då vi bestämde att åka ut i helgen med våra vänner Anders o Karin. Så bilen som vi hade städat...blev packad igen :)
Eftersom Karin jobbade så kom vi fram lite i skymning till Haparanda. Vi stannade och handlade lite till middagen som vi skulle äta tillsammans när vi parkerat oss på ställplatsen. Men vi hann göra allt detta innan mörkret infann sig.
När vi kom fram fick vi ringa ett mobil nummer och få en kod för att ta oss in o parkera våra husbilar. Hösten är här och bemanningen minskar i receptionen då.
Det var inte så många ekipage när vi kom fram. Morgonen därpå är jag som vanligt uppe med tuppen och superfint väder var det också. Men inte så varmt så jag ville sätta mig utanför husbilen o vänta på att alla skulle vakna:)
 Så jag satt inne i husbilen och tittade ut på det fina vädret som var på väg. Vi skulle få en fin dag.:)
Vi har små el-cyklar allihopa så vi cyklade och tittade över på finska sidan. Lite shopping går det att göra där också:)


När vi kom tillbaka hade det kommit betydligt fler till ställplatsen. Så inte var vi ensamma här inte. Det var riktigt trevlig.
 Superfina dagar med strålande sol fick vi tillsammans.
Haparanda ställplats koordinater.
Vi hade bestämt att köra till Ikea o avsluta helgen med frukost o lite avslutande shopping som vi inte tog med oss dagen förut, eftersom vi hade cyklarna då:) Jag ville så gärna hitta en skönare madrass till sängen min i husbilen...för den knäcker min rygg den jag har. Höll nästan inte på att ta mig upp på benen i helgen. Inte blir det någon sovmorgon då inte....nä upp o få i gång kroppen är vad som gäller. Nu är det inlagt en typ av tempurmadrass i min säng...men den kom jag på att vi hade hemma:))) Haha vilken tur att jag sparat den:) Hoppas att den funkar bättre.
 Tråkigt nog har allt trevligt ett slut. Hur fort får en helg gå egentligen ? :) Denna helgen gick alldeles för fort. 
 Kalix kyrka
 Vi stannade till vid Töre rastplats och tog en frukt och kramade sedan om varandra hej då. Det är verkligen balsam för själen att kunna åka ut såhär och dessutom få ha vänner med sig:) Det vill man gärna göra om igen.:))


10 kommentarer:

  1. Superfina bilder! Har aldrig varit i Haparanda... bor man i Halmstad så tycker man det är lite långt att köra dit upp... Köpte en ny madrass igår på Ikea när vi var på rull... tempurliknande, är också stel och har ont i ryggen varje morgon men inte bara i husbilen utan även hemma trots bra säng. Nu skall vi se om det blir bättre nästa gång vi är ute å åker.

    SvaraRadera
  2. Visst går det fort när man har trevligt!
    Vilket väder vi har!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Imelda Bencic: Då tittade vi på samma sak på Ikea:)) Jag är van Tempur så då är det tungt sova på en annan madrass;-) Hoppas vi båda får sova gott nästa gång vi är ute på rull då :) Kram till dej

    Lennart: Det är så sant :) Kram

    SvaraRadera
  4. Du kommer snart sova som Prinsessan på Ärten med alla madrasserna 😀
    Kramizar

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar tur det verkade vara. Helgerna går snabbt men även veckodagarna, så snart är det helg igen..��

    SvaraRadera
  6. Det låter lyxigt att åka iväg sådär.
    Och så roligt att umgås med goda vänner.

    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag hoppas jag kommer till Haparanda vad det lider.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tiden går alltid fort när man har trevligt.
    Ha det gott, kram till er. ☺

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Jag har varit i Haparanda och sett den annorlunda kyrkan!
    Vi står annars hos kompisar i Kukkola.
    Måste nog också köpa ny madrass till husbilen, kroppen vill inte fungera när jag vaknar.
    Kram Inger

    SvaraRadera