torsdag 24 november 2016

Axmar brygga

Vi stannade till vid Axmar brygga igen på vår väg hemåt.

Egentligen är det vinter stängt på ställplatsen där....men serviceinriktade som dom är där, nog fick vi stå där ändå:) Betalningen gjorde vi i ett kuvert. Dusch o toaletten fick vi koden till också. Tala om att dom vet hur man tar hand om sina kunder. Hit kommer vi så gärna tillbaka igen o igen.

Det var inte många som stod här...jo vi och en husvagn:-) Lugnt och skönt.
Lite juldekorationer och belysningar hade dom förberett inför julbordet dom börjar servera här nu i December.

Dimmigt var det massor när vi körde hemåt, inte mycket sikt. Då gäller det att ta det försiktigt.
Det har varit lite olika med vädret från Ullared och ner hit till Gävle. Lite mer snö här.
När vi sen kom fram till Birsta området i Sundsvall så var det inte mycket snö...men juldekorationer:)
Efter lunchstoppet här så körde vi mot Umeå där våra söner m familjer väntade...och lilla barnbarnet.:) Oj vad vi längtade att få träffa alla igen.
 Benjamins farbror kom också så vi fick träffas och busade lite med oss:)) Han hade en app på sin mobil så han kunde göra olika djur på mej och sötnosen. Haha vad vi skrattade.
 Såklart ville Benjamin hjälpa till och öppna glasspaketet vi skulle ha till efterrätt...några glasslick fick han prova på:)
 Allt roligt har ett slut också. Vi sov över hos äldsta sonen och åkte på morgonen efter vi sagt hej då när dom cyklade till jobbet och förskolan. När vi närmade oss Piteå Havsbad var det bro öppning just då. Tror faktiskt det är första gången för min del att stå och vänta på bron.
  Nu är vi då hemma och har packat upp allt vi handlat på Gekås i Ullared.
 Vi är så nöjda över alla julklappar och mycket annat som vi hittade just där i varuhuset :-)) Sen blev det lite shopping till vänner också .
 Nu är dessutom husbilen tvättat o ren. Synd att jag missade att fota bilen före tvätten...för den var i princip svart :-)) Men nu är den som ny igen. Ganska lyxigt att få köra in bilen och tvätta den såhär dags på året.

1. Mysigt att träffa familjen igen.
    Välkommen hem!

Kram

2. Har inte övernattat vid Axmar, ännu!

3. Ni har verkligen kört kors o tvärs och olika väder sett. Såå söt han är Benjamin o mycket lockigt hår. Spännande med alla gula kassar hihi
    Kramizar

4. Jag tycker det var tufft av er, att köra den långa vägen, för att handla julklappar. Visst är det skönt att vara ute med husbilen på vintern. Jag tycker det är häftigt.
    Kram & Ha det gott.

5. Verkligen en låång tur för julklappar men förstås nöje också. Bb är gulliga o inte svåra att känna dragningskraft till och älska lika mycket som då egna barnen var små. Skönt ni hade på turen liksom att få avsluta med tvätt av husbilen, då känner man sig nöjd! Adventslugnet lägger sig!

6. Axmar kommer vi säkert återvända till!
    Att Husbilen blir skitig ja av en sån resa,just därför kör vi inte på vintern!
    Här saltas det i tid och otid,Usch!

Ha det gott.....AdventsKram

7. Axmar och Ullared har jag besökt och det är minst sagt olika tempo på dessa ställen. Men bägge har ändå sin tjusning. När jag reste till Axmar så trodde jag ett tag att mina ägare körde mig helt fel..

8. Vilken söt liten Benjamin ni har. Längtar så efter lilla Alice där hemma. Fina kort på er 😊

9. Kul att komma hem fullastad med klappar och annat!