fredag 29 september 2017

Lars Wallins klänningar

Vi har ju varit runt lite på Öland i sommar -2017 och jag sa då att jag ska visa bilder från Lars Wallins klänningmuseum vid nåt senare tillfälle...och det tillfället är nu :) 
 Sista dagen hade vi bokat in att besöka VIDA museum innan vi skulle köra tillbaka mot Kalmar.
 Vi parkerade husbilen utanför utställningshallen. Jag gick in själv för Kjell var inte så sugen att titta på klänningar så han satt kvar i husbilen och kokade kaffe medan jag tittade runt.😄
 Jag tog ett kort av trädet som var fullsatt med VIDA klisterlappar/ entrebiljetter.
Jag fick en egen ny när jag betalade innan jag gick in😄Detta var också en liten utställning i sig, tycker att det var rätt kul att dom satt alla dessa i busken utanför .

 .
Mot utställningen av alla hans verk av delar av dom fina klänningar han gjort.
 Så här kommer bildkavalkaden.:) Nu måste ni förstora bilderna när ni tittar, för dom är sååå fina.😃




 Petra Mede har också sina klänningar här som hon använt och är uppsydda till henne. Klänningar hon använt till melodifestivalen tex.
 Alltså vilken glamour kille detta är som kan sy så fina skapelser helt otroligt duktig.!!
Denna guldiga suuuper vackra klänning som Petra Mede använde vid guldbaggegalan bl.a. Gjord av glasstavfrans och swarovski kristaller, de ni nu snackar vi häftigt !! 😃
 Agnetha Sjödin hade någon klänning här också som hon fått använda till Lets dance.
Jill Jonsson har också burit klänningar av denna skapare.

En trappa ner fanns bröllops avdelningen.

Emma Anderssons brudklänning, när hon gifte sig med Henrik Zetterberg.
Den var också väldigt vacker.

Här fanns också delar av hans egna skokollektion.
A


Avslutade med en sista bröllops klännings bild :) 

Makalöst vackra klänningar som jag själv gärna skulle ha velat äga :) En trevlig stund för mej att få gå omkring bland dessa vackra klänningar som Lars Wallin gjort. En bra Ölands avslutning och jag är supernöjd att jag fick tillfälle att besöka Vida.

6 kommentarer:

  1. Otroligt vackra klänningar, vilken upplevelse för dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, allt var en fröjd för ögat att gå runt och titta på. Det hade räckt att få ha på sig en utav alla vackra klänningar.
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Min manlige ägare hade nog gjort som Kjelle..��. Kram till er

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att få se, såå vackra. Men jag förstår inte att Kjell hoppade över sån prakt!? Kunde kaffet verkligen locka så mycket mer ��

    SvaraRadera
  5. Vilka kreationer.....inget för mig.....skulle inte passa min kropp, men fantastiskt att titta på. Det har vi missat på Öland.

    SvaraRadera