måndag 18 september 2017

Lite av varje

Jag har haft lite pyssel innan lilla barnbarnet skulle komma och få umgås med farmor och farfar medan mamma o pappa skulle på maskerad. Jag sydde bl.a ett pannband och svettarmband till sonens maskeradklädsel.
Sen skulle jag sy en tröja till lilla sötnosen...som blev 2 😃😆. Jag klippte dubbelt istället för enkelt. Därav en extra tröja till hans kompis...om dom vill det. Den passade perfekt på lillkroppen.😇
 När dom kom till oss har han alltid lite att titta på sötnosen, när han kommer hos farmor. Benjamin sa: WOW!!! så fina ringar "tarmor"!, nog smälter man då 😍. Jag frågade om han ville ha någon av ringarna....men för stora var dom såklart. Men fina att titta på för honom.
 Jag ser till att ha en massa leksaker här hemma hos oss också. Denna var ny för dagen och roligt att leka med. Allt som är mer åt motor hållet gillar han liten som han är....2,5 år.

 Idag var jag till graven och planterade ljung hos min fina moster och morbrors grav. Känns lite vemodigt att det börjar bli höst. Löven ändrar färg i både rött och gult som trillar på vägen. Vackert ändå när det stödjer mot rött.
Dagen idag avslutades hur bra som helst. Jag och mina fina föräldrar var till Casablanka där dom sålde dessa fina vinröda byxor bl.a idag. Detta är några killar som åker runt och säljer fina kläder och fina tröjor i 100 % bomull 2 ggr/år här i stan. Mamma och pappa betalade ett par byxor till mej och Kjell, som dom såg att jag var så sugen på att köpa😃. Nog är dom rätt så söta som handlar presenter till oss båda 💗...så nu är vi riktiga fjälla och fästman👫 i supersköna sportiga brallor.
Jag har världens finaste föräldrar och Kjell dom bästa svärfars💑

4 kommentarer:

  1. Vad mysigt att du fått rå om guldklimpen.

    Kram och sov gott!

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det är att få passa de små guldklimparna.
    Än så länge är det grönt här nere, men det går nog kvickt nu med vissna blad som trillar ner på marken. Men även höstdagar kan vara riktigt trevliga och mysiga, hoppas på många såna.
    Kram till er

    SvaraRadera
  3. Så fina tröjorna blev och vilka gulliga föräldrar som köpte snygg-byxorna till er :D
    Kram

    SvaraRadera