måndag 13 januari 2020

Bak o sömnad

Man är glad att man har en maskin som gör jobbet åt mig när jag vill baka lite.
Kände att jag kanske var tvungen att fylla på frysen med lite hembakat...så kanelbullebakningen var i full gång här.
Började med att göra kanelbullelängder som jag klippte till lite också :-)

Sedan blev det småbullar också.
Lite rulltårta med hallonfyllning måste man också ha i frysen 😄
Emellanåt så kan man göra fynd också och kunna ändra lite i rusfönstren👌vas och ljusstakar o såklart så fyndade jag detta på röda korset.

Här har jag nyss kommit hem från frissan och kapat av en rejäl bit av håret också 😁👍
I går kväll sydde jag klar denna klänningen också o jag trivs jättebra i den. Nu har jag och min väninna https://joytillsammans.blogspot.com/ likadana och nästan likadan färg 😃👌
En superskön klänning som jag säkert kommer att använda många gånger.

10 kommentarer:

  1. Fina fynd du har hittat till dina "rusfönster". Kanonbra när man hittar något på second hand, allt behöver man inte köpa nytt. Det blir ju nytt för den som köper det ändå.
    Jahaja det laddas för bullkalas ser jag hihihi
    Nu kan vi gå på samma fest i våra likadana klänningar som har samma färg. Fint nyklippt är du också Sis hihihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är kul att hitta billiga saker att köpa, sen kan man lämna tillbaka till samma ställe om man vill byta igen:-) Jo kanelbullar måste finnas hemma ;-) Jajjemensan vännen...vi kan gå på samma fest du i din o jag i min vinröda ;-)) klänning och samma frisyr...blir kanonbra ...haha. Kramiz

      Radera
  2. Visst är det härligt att fylla frys med hembakt! Själv har jag bakat ett par sorters matbröd idag och känner mig så nöjd när jag får paketera det!
    Kul att kunna förnya på second hand. Tröttnar man sedan kan man alltid lämna tillbaka det igen!
    Så läckra klänningar ni har båda två!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. jovisst, jag bakar bara det som behövs annars ryms det inte i frysen för allt annat ;-) matbröd bakar jag aldrig för jag är en fikanörd. Förstår att du är nöjd över det baket för det är ju nyttigare än mitt att ha hemma ;-)) Jo det är mer miljötänk att köpa "beggat" ist för nytt för sen kan jag lämna in det igen till nästa som vill köpa samma sak. Sen var dom jättesköna klänningarna för vi har sytt dom i bambutrikåtyger . Kram till er

      Radera
  3. Du är lika duktig som Yvonne på att baka och sy, ser jag. Det är sådant som ger oss andra inspiration. 😍 Bullar blev det igår här och nu får jag nog sätta igång igen, din hallonrulltårta såg smaskig ut. Kram 🤩

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi har samma intresse och pratar ofta i telefon när vi har nåt nytt projekt och det är så roligt, är så glad att vi har varandra vi 2. Va gullig du är som säger så Maggan <3. Jo det är bra att fylla på i frysen, ni har ju stor familj ett tu tre kommer nåt barnbarn o vill fika. Kramar till er

      Radera
  4. Jag har också haft bullbak, men här nere har jag bara en elvisp med degkrokar. Å andra sidan blir det inte så stor deg åt gången, så det går bra. Så gott äta ljumna bullar till ett glas kall mjölk. Det blev de bästa glutenfria bullarna jag bakat hitintills. Klänningen var jättefin. Läste din notering. Vilken webbläsare har du? Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tager vad man haver där man är :) Man behöver ju inte göra så stora bullbak när man gör bullar man kan ju göra flera bak istället. Håller helt med dej :) Tack snälla för klänningen var jätteskön också. Jo lite trist att jag inte kan kommentera hos dej :( Jag kör mest genom Chrome. Kram

      Radera
  5. Härliga bullar du gjort ser goda ut. Och så fin klänning så snygg, vad du är duktig på att sy. Du har gjort det länge förstår jag, kul intresse. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo bullarna blev goda, jag är ju en kanelbullenörd ;-) Tack snälla vad snäll du är. Jag sydde mycket när mina barn var små och haft ett långt uppehåll men börjat om igen för ca 4 år sedan. Det är som du säger ett jätteroligt intresse. Sen att jag har min väninna som också syr som jag så kan vi surra om projekten via telefon eftersom vi bor 90 mil från varandra. Kram till dej

      Radera