tisdag 28 januari 2020

OJ ! så rädd vi blev.

I fredags vid lunch åkte jag till vår fina familj och Kjell kom efter på kvällen 😄
När jag kört ungefär halva vägen av dom 22 milen som det är att köra så kom det fram fler o fler renar på ängarna där jag körde.
Men som tur var så häll dom sig bra bredvid vägen och inte PÅ vägen😄
Detta är mina 3 💗💗💗och dom är jag så glad över att dom finns. Gabriel vår yngsta son till vänster skrämde upp oss ordentligt i helgen när hans flickvän ringde o sa att dom var på väg till akuten!!! Det hade fastnat en stor brödbit halsen för honom som inte ville lossna!! På akuten fick dom sitta och vänta i 1,5 timme vid Norrlands Universitetssjukhuset här i Umeå där ingen brydde sig och ingen läkare kom o tittade honom i halsen!!! Skitdåligt gjort av personalen som är så nonchalanta tycker jag!!. Tänk att inte ens när det fastnat nåt i halsen bryr dom sig....vad är det för sjukvård vi har nu för tiden. Nu hade G många änglar med sig ...för när det gått 1,5 timme började säkert brödbiten att blötas upp så han kunde andas ordentligt igen....så dom åkte från akuten utan hjälp!!!.Och ingen läkare som tittade ens på honom!!! Vi åkte såklart hem till dom direkt vi hörde att dom kommit hem igen. Usch så rädd man blir när nåt händer ens barn.

Så här njuter jag nu av att sitta o se på när mina söner o make tittar på bilder tillsammans på nya boenden som Gabriel och Sandra är sugna på att köpa. Jag tackar änglarna för min fina familj👼💖
Och det innefattar såklart båda flickvännerna och dom supersöta barnbarnen😘
Farmor o Farfars änglar😇😇

Innan vi åkte hem så var det lite handdukstork upphängning som skulle göras, och fint blev det.
Igår hann vi med att träna lite jag och Kjell. Ett superfint gym som finns på hans jobb.


I morse kl 06.30 blev det en morgonpromenad igen....men idag var det lite moddigare väder och det snöade hela tiden och gör ff i skrivandes stund.

9 kommentarer:

  1. Usch vilken bedrövad läsning i första stycket. Sjukhuset ska nog vara glada att ni är så lugna, vet i katten om mina ägare hade klarat av det. Vilken otäck panikkänsla det måste varit, att inte kunna andas fullt ut. Inte ofta mina ägare pratar om skandal, men här är det nog befogat.
    Skönt att allt gick bra till slut och hoppas att ni fick tillbaka pengarna, av ren princip.
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är tur att sonen är lugn, men såklart panik av att det fastnat i halsen. Sen var vi väldigt glada att hans fina flickvän var med honom hela tiden både hemma och på akuten. Sen kokade vi när vi fick höra att dom inte fick hjälp och att ingen läkare kom o undersökte honom!!! Det var fruktansvärt nonchalant. Jo det är därför jag skriver detta för jag tycker att det var verkligen skandal o befogat som ni säger att skriva här. Jo vi är såklart jätteglada att det gick lyckligt. Kram tillbaka.

      Radera
  2. Visste inte att renar gick ner till stora vägen, trodde de höll sig uppe bland fjällen och inte påväg mot Umeå.
    Obehagligt det Gabriel var med om, tack o lov gick allt bra, Fast en anmälan tycker jag ni ska göra, bra att det kommer fram till ledningen. (Som du berättade för mig: Smörja händer kan man göra efter undersökning)
    Beach 2020 närmar sig och det har ni verkligen insett med den träningen, värre för mig hahaha
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog att renskötarna flyttade sin renhjord just nu när jag körde förbi. Jo det var riktigt illa skött av sjukhuset...och precis visst kan man smörja händerna mindre synligt inför patienter som sitter och kämpar med andningen!! Glada är vi såklart att allt gick bra utan läkarhjälp!. Japp!! Beach 2020 närmar sig och vi försöker kämpa på :-) I morse var vi ute 06.15:-)) allt för träningen. Kramiz

      Radera
  3. Nog är det hemskt när något händer nära och kära (nästan värst om det är de goa barnbarnen som drabbas). Skönt att allt avlöpte på bästa sätt.
    Vad duktiga ni är som börjat träna! Vi har faktiskt också fått in hyfsade vanor och så mycket bättre mitt onda artrosknä har blivit, även om det pinar mig rejält på nätterna....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är riktigt jobbigt !!. Sonen hade verkligen änglavakt o det är vi jätteglada över. Barn o barnbarn har ett stor plats i våra hjärtan. Träna o röra på oss har vi alltid gjort o det mår man så bra av. Artros är inget vidare, jag har mina långfingrar som är rejält störda och värker o sväller....så jag vet. Knän är jobbigt säkert att ha artros i för man ska ju kunna röra sig.

      Radera
  4. Det är otäckt med djuren som är ute och rör på sig när man kör bil. Så söta barnbarn du har, och barn med naturligtvis. Men så dåligt av dom på akuten att va så nonchalanta. Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo man får titta sig runtomkring. Åhh vad snäll du är för dom är verkligen mina/våra hjärtan. Jo det kan man verkligen säga och jag är ff upprörd över hur allt hanterades. Tror inte dom skulle vilja vara med om samma sak med sina egna barn, att ingen kommer o tittar och hjälper till när nåt fastnat i halsen.!! Kram tillbaka till er

      Radera
  5. Vad exotiskt det ser ut med snön och renarna! Och usch vad jobbigt att något fastnade i halsen så där! Fy!!

    SvaraRadera