torsdag 9 januari 2020

Hockey dax och lite barnbarnspassning

 Redan i Oktober var denna turen beställd o klar av Kjell. Så vi drog iväg försiktigt efter vägen mot Hockeyträff med vår yngsta son och hans flickvän. Denna kvällen hade dom varnat att det skulle vara underkylt regn och ishalka efter vägen så lite gruvigt var det att åka iväg och dessutom veta att sonen körde från Umeå. Det gick jättebra och vackert var det på himlen som jag såklart måste fota.
Det sägs att dessa moln kallas "pärlemormoln" och visst var det häftigt att se dom men dom är inte bra för ozonskiktet.

 Vi var lite tidigare än sonen och S så vi gick till stan och förbi skylten om att det var Färjestad denna kvällen som gästade vårt lag.
 Så kom då till slut också sonen fram med bilen och hittade sig en p-plats så vi kunde sammanstråla inne i ishallen. Det var såååå kul att få uppleva detta tillsammans igen...alla vi Skellefteå AIK fans.
 En trevlig stämning i hallen var det också...det var dags för vinst nu tyckte vi .😄👍
 Västra stå var rätt så fullpackad.
 Min favorit reporter Niklas Wikegård var på plats och jag försökte verkligen få till en bra bild på honom.
 Till slut får jag se att han zoomat in mej och han log ett superbrett leende....och det missade jag !! 😂Han kände sig nog iakktagen o jag lite påkommen så jag fick nöja mig med dom bilder jag fick.
 Det blev vinst också för vårat Skellefteå AIK och det var så roligt just när våra ungdomar var här med oss då 5-1.
Kjell vann en påse också med en massa smått och gott i när han svarat på några frågor...bl.a denna superfina reflexmössa som jag fick för att den var för liten till honom. Jag gillar att dessa reflexkläder har blivit lite poppis så man syns i trafiken.
 Sen gick det några dagar så var det dags för mig att ta bussen till Umeå för att passa barnbarnen så föräldrarna kunde jobba. Massor mysigt har det varit att få träffa familjen igen. När jag kom fram med bussen fick jag möte av yngsta sonen G för jag var bjuden på middag hos dom.😍
 Det är trevligt att få rå om barnbarnen själv ibland och göra vad vi vill 😆Här är det pärlor på pärlbrickor som pysslas med.
 Här är dom våra fina ögonstenar i "farmorsytt" 😘
 Hade med mig denna tröjan jag sytt till lilla A som hon gillade💗och det är nog alltid roligt att vara lik sin storebror. Till storebror hade jag sytt några småkalsonger som han behövde.

 Sen kom då farfar efter några dagar när han jobbat klart. Han hade med sig gofika till dom små...MUMS vad dom gillade det 😋

Vi har ju våran husbil parkerad i ett husbilsgarage här i stan och vi åkte förbi för att titta till....men här har dom sparat in på sanden, rena skridskobanan....det var sååå halt att man fick hålla tungan rätt i munnen när vi gick ut från bilen.
Dagen avlutades med en vacker himmel även här i Umeå.

9 kommentarer:

  1. Vilka mysiga dagar du/ni har haft tillsammans med familjerna. Kläderna är ju helt underbara sååå fina.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är världens energikick att att få träffa familjen. Snäll du är som tycker det...huvudsaken att barnen gillar dom :-) Kramizar

      Radera
  2. Så trevligt att återigen få umgås med små trevliga barnbarn.
    Ni valde rätt match, det blev ju seger. Men hade nog hellre sett er med lite mer oranga tröjor.. ;)
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var det verkligen. Tur var väl det att dom vann när sonen o flickvän kom från Umeå för att titta på matchen. Oranga?? hur tänkte du nu :-)) Vi håller oss nog till svart gult :-)) Kramar till er

      Radera
  3. Så mysigt du haft det med barnbarnen. Visst är det härligt att ha dom själva i bland och kunna göra som man vill. Fina kläder och det är klart att gofika måste man ha ibland. Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag myser för varje sekund jag får träffa dom och sönerna m flickvänner, det är det bästa jag vet. Det är såklart bäst när man får bestämma helt själv med barnbarnen.:) Kram

      Radera
  4. Vilka härliga dagar du haft med nära och kära. Visst är det kul att få rå om de små på tu man hand.
    Nästa måndag ska jag "hänga" med min 3-åring när förskolan är stängd. Ska bli så mysigt.
    Ishockey är inte riktigt min grej men Lars åker ibland med sina barnbarnskillar till Jönköping och kollar (även om Brynäs är laget i hans hjärta)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det kan man säga...bästa dagarna man kan ha :) Då kommer du också att få barnbarnboost :) Det är kul med hockey och mest kul är det ju med ens egna lag...enligt mej då :-) Kram till er

      Radera
  5. Underkylt regn det vill man inte ha
    Tid med familjen däremot -det vill man ha hur mycket som helst
    Kram

    SvaraRadera