lördag 11 april 2020

Blombud kom hos oss// Paket skickat till barnbarnen.

Igårkväll kom ett blombud med superfina påskliljor 🌻🌻🌻🌻till oss. Dom kom från vår äldsta son Christoffer med familj i Umeå hem till oss, och även till min mamma/mormor. Vi blev alla jätteglada och det kändes som allt elände med coronaviruset och karantäner kändes lite lättare en stund. Vi får inte ses just nu under dessa tider så därför skickade dom dessa för att lätta upp för oss 💖Oj vad jag längtar till jag får krama min fina familj och våra fina barnbarn igen😍
 Idag packade Kjell väskan med kaffe för han tyckte att vi skulle gå ut i solen en stund...trots jag hade så mycket värk så gick jag med honom ut...och det kändes bättre efter en stund.
 Såg ut som det var pimpeltävling ute på isen så vi hade nåt att titta på. Det var en del gubbar som borrade och borrade nya hål hela tiden....tänkte att dom skrämmer då bort den fisk som finns med deras borrande.
 Vi gick över till Västra Kajen för att titta från det hållet också...där var det lite mer öppen vatten....våren närmar sig snabbare när solen värmer.

Har sytt lite kläder och skickat med post till barnbarnen...
 Såhär glad blev Benjamin över sina nya byxor och t-shirt som jag sytt till honom....byxorna är gjorda av makens arbetsbyxor...som var rätt nya ändå.....Recycling
 Amanda fick också nåt med solrosor....som hon tydligen trodde var en t-shirt som storebrors....som hon höll på fastna fast i 😂
 Till hon fick hjälp av mamma Jonna att sätta shortsen på rätt ställe och inte på huvudet 😄
 Benjamin var så söt och tog av sig sina kläder direkt för att prova linnet och shortsen💞
 Fort bytte han kläder igen och tog på sig västen jag sytt också till honom av en gammal väst som bara hängde härhemma och var inte använd så mycket heller.....Recycling 👍till lilla teaterkillen.
 Amanda hon är en liten klänningstjej 💞Det värmer i hjärtat när jag såg på filmen från när barnen provade kläderna....Amanda var så glad över sin klänning
 Den här bilden på henne i klänningen var i slutet av vårat Facetimesamtalet vi hade i morse.💞
Benjamin vårat äldsta barnbarn💞
#Saknarminfamilj


6 kommentarer:

  1. Så fina blommor att glädja er åt när man inte får träffas. Vi fick skicka blommor till min dotter som fyllde 35 i veckan och barnbarnen fick "påskägg" i brevlådan, men vad gör man?? Huvudsaken är att vi håller oss friska så vi kan ses framöver inte alls.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så var det verkligen. Nej vad gör man just nu...det bästa man kan såklart.Så tänker vi också att vi vill hålla oss friska så vi kan ses så småningom.

      Radera
  2. Du är så duktig på att sy fina kläder till era små hjärtan, förstår att dom blir glada.
    Härligt fint Solrostyg, blir det något till dig också nu?
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack söta sis :-) Jo dom blir verkligen jätteglada när dom får "farmorsytt"..tur för mig det eftersom det är så kul att sy till dom. Jo jag blev så glad av det tyget men det inte nåt till mej av det ...utan jag sydde mig en klänning istället av ett annat tyg :-) Kramizar

      Radera
  3. Vad mysigt att få blomsterbud.
    Vilken tur at5 ni människor kan facetima, skicka foton till varandra, skicka pengar på enkla sätt. Ja t o m Postnord kanske får ett extra brev att ta hand om dessa dagar.
    Men Kjelle, har du inte fel jacka på dig.. ;)
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var verkligen upplyftande just den dagen allt kändes tråkigast..så jag blev jätteglad över blommorna. Jo facetime är det absolut bästa när man inte kan ses när man vill. Men Husis nog vet du väl att Kjelle har rätta märket på sig...för oss häruppe i Norrbotten. SAIK är i våra hjärtan. Kram till er.

      Radera