söndag 5 april 2020

Nya skor, fika med vänner, samtal m Amanda


Nu under Coronatider så vågar man nästan inte gå ut....men det finns en liten fin o gammal skoaffär som ligger utanför stan som vi är rädda om och inte vill att den ska gå under just nu...så jag skickade kära maken och köpte dessa skor som dom dessutom hade lite billigare just nu 😄👌och som jag bara väntat att dom skulle börja sälja. Jätteglada var dom i butiken och glad blev jag.
Dom hade lagt ut en annons på en fb grupp som döpts till #Localheropiteå...där vi försöker att hjälpa butiker och restauranger det vi kan i stan.

Eftersom det är som det är just nu och man inte vågar träffa goa vänner så får man sätta sig vid datorn och ha fika tillsammans 😄Det var sååå trevligt och vi fikade på var sin sida av datorerna.😄
 Detta måste vi göra om igen goa vänner.💗
Jag råkade kommentera hos en god vän på fb om en gammal bild från henne som ung.....japp!! då åkte jag dit 😂att ta emot en utmaning och lägga ut en bild från förr på mig själv.

Min väninna Yvonne såg denna och skickade sin bild när hon var ung...vi var båda ca 18 år här på dessa bilder....



Sedan blir det rätt så mycket telefonkontakt/Facetime med barn och barnbarn.😇eftersom vi inte får ses just nu när det är Coronatider. 😭😢

Men jag blir så glad när jag får se dom...här är söta Amanda...kolla in filmen!!!😍
( Här pratar Amanda med mej..hennes farmor 💞)
Idag blev det lite surr med våran lilla Amanda...guuud så söt hon är 💞
😍Älskar dessa 2 barnbarn massor. Amanda pratar om Doris här på filmen (som är min mamma) den rosa telefonen fick barnen av henne.

8 kommentarer:

  1. Vilka fina skor som ser sköna ut också, bra då man kan hjälpa de lokala butikerna dessa tider. Självklart får vi fortsätta med fikat, hmm undrar vad vi ska baka tills dess hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo dom är jättesköna :) Det får vi absolut göra ;.) Det blir säkert nå gott :-)) Kramiz

      Radera
  2. Så smart det är med Skype! Vi testade för första gången med våra kompisar och ett glas vin i lördags. Visst är det så att man får försöka gynna sina lokala handlare i dessa tider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så. Vi nöjde oss med kaffe och nygjorda chokladbollar ;-) Detta är vad jag köpt under denna krisen...jo sommarplantorna också ja:)

      Radera
  3. Tänk vad bra att dessa moderna kommunikationsmedel finns så ni människor kan ha kontakt med varandra i dessa tider. Fina skor du köpte, och bra att gynna lokala handlare.
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är guld värt så man kan se barn och barnbarn mitt i allt detta just nu. Tack snälla...dom kommer jag att använda när all snö och is är borta hos oss. Kram till er också

      Radera
  4. De såg väldigt sköna ut, skorna! Man springer inte så gärna omkring på stan, dessa dagar.... Visst är tekniken härlig. Då kan man se och vara med varandra ändå
    Kram och Glad påsk till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är mina favvosar :-) Nej gud nej det gör inte jag heller...Kjell handlar mat till både oss o min mamma just nu. Jag hoppas verkligen att man klarar denna omgången när det är som värst på sjukhusen. Jag älskar när barnen ringer facetime till oss så man får se dom....jag saknar dom nåt oerhört just nu. Glad Påsk till er också. Kram

      Radera