fredag 10 april 2020

Påsken är här.

Sista tiden har jag sagt...Jo nä men vi har ingen snö kvar...tala om att man blir blind så fort det inte är snö där man promenerar 😄
 Igår var jag o maken ut på en promenad och nu börjar det närma sig vår för oss också...isen börjar försvinna....härligt !!😁👍Nu har dom hotat att det ska komma massor med snö här uppe på söndag😖så vi får se om det blir något av det eller om det drar förbi...

Väl hemma igen blev det middag...och såna bilder brukar jag inte lägga upp så ofta 😆gillar inte själv att se vad andra äter på deras bloggar 😂men detta är en rätt som är enkel och går fort och är vegetarisk.

Man tar libabröd och lite grönsaker och så lägger man i den stekta halloumin (som man kan steka i olivolja o kryddar med paprika)
Sen den bästa ingrediensen som gör hela rätten: 

Vitlökssås:

2 dl matlagningsyoghurt
1 st finhackad vitlöksklyfta eller pressad
2 msk majonäs
1 tsk dijonsenap
1 msk citronsaft
salt eller flingsalt  o svartpeppar
( bild från nätet )

Sen vill jag passa på att säga Glad Påsk till alla som håller sig hemmavid detta året när Coronaviruset sprider sig över hela världen.


Var rädda om er 💖


Glad Påsk 🐣🐤🐥

4 kommentarer:

  1. Nu hoppas vi det inte blir mer snö utan våren kommer till er också!
    Vilken god lunchmat! Vi älskar halloumi (eller gnisselost som vi ibland säger). Glad Påsk önskar vi er!

    SvaraRadera
  2. Det är nog så att man blir lite hemmablind för nog har ni lite smutsig snö kvar. Hoppas det inte kommer mer för eran del nu.
    Lunchen ser god ut men jag har lite svårt för just den osten, gnissel gnissel hihihi
    Söt film med kycklingarna som ser ut som dom ska och inte som mina kycklingbullar hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Vad härligt, säga en sak och så är det något helt annat, dock inte mycket snö på marken. Det är bara att skratta och le åt det. Kan tänka mig att det är skönt att våren börjar komma även på marken hos er.
    Jag är också väldigt sparsmakad med matbilder, men någon gång kan det ändock vara trevligt. Såg allt gott ut.
    Glad Påsk och hoppas att ni slipper mer snö.
    Kram till er.

    SvaraRadera
  4. Skönt att våren börjar nå er också! Hoppas snön som kommer nu bara ligger en kort tid. Maten såg riktigt god ut!
    Vi hoppas ni får en riktigt GLAD PÅSK!

    SvaraRadera