torsdag 23 april 2020

Träffat vännerna, sytt och pratat med familjen

Våra vänner Leif och Rose-Marie kom till stan och stod på Västra Kajen och undrade om vi ville komma ner till dom och sitta ute....på avstånd.
 Det ville vi gärna göra, vi blev bjudna på fika som var färdiginplastat och ingen risk för spridning.👍
 Dom hade parkerat vid kajen precis så jag gick fram och tittade....öppet vatten håller det på att vara nu, men när man höjer blicken så ser man pimplare lite längre bort 😏
 Det var faktiskt några husbilar till och några husvagnar...totalt kanske 10 om jag nu räknat rätt....så det är skönt att inte behöva trängas.
 Jo! vi höll verkligen avståndet och inga kramar alls...nej nej  😄
Nu i Coronatider när man bara är inne och inte utsätter sig så blir det lite sömnad för mej till barnbarnen och mej såklart 😂Linne till Benjamin och klänning till Amanda. Dessa kläder får dom när vi kan ses framöver.

 Jag har tagit med min mamma ut när det varit soligt...och där fick vi också sitta och se på pimplarna som inte verkar vilja ge upp fisket🐟🐠🎣
 Svanarna visar sej också nu.
 Tur att det finns både skype och face-time så vi får se varandra 💞Här pratar vi med äldsta sonen och äldsta barnbarnet.
Här var det yngsta sonens tur att face-tima med oss.
Älskar er familjen😍

10 kommentarer:

  1. Det är alltid trevligt att träffa er!!!

    SvaraRadera
  2. Den där ”gubben” och den trevliga damen känner allt mina ägare igen :), trevliga är de bägge två och det blir aldrig en tråkig stund då man har de jämte sig.
    Så fint väder ni har och vad trevligt att din mamma fick komma ut på en promenad, det behövs att få komma ut.
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet att ni känner dom :) Jo vi hade fint trots att det blåste...jo visst är det som ni säger att mamma tyckte det var trevligt att få sitta ute i solen i flera timmar och titta på alla som gick förbi . Tack för alltid fina kommentarer från er . Kram tillbaka

      Radera
  3. Kul att man ändå kan ses på social distans och att Skype och liknande finns. Barnbarnen blir säkert glada över de nya fina kläderna. Du är verkligen kanonduktig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är räddningen just nu , annars skulle jag ha gått mitt itu om jag inte fick se mina barn o barnbarn mitt i allt detta coronaelände som är just nu. Dom brukar tycka att det är som julafton när jag skickar kläder jag sytt till dom, och dessutom gillar dom verkligen att ha likadana kläder som mig och maken :-) Tusen tack snälla:)

      Radera
  4. Så mysigt att kunna ses på avstånd. Och trevligt att fika tillsammans. Bra att du kan prata med barn och barnbarn även om det är bättre att ses på riktigt. Men det kommer säkert bättre tider längre fram om bara alla kan sköta sig.
    Trevlig lördag och kram på er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är det verkligen och fikat på avstånd var också trevligt....som att sitta bredvid varandra. Jag hoppas också att alla sköter sig så vi kan ses så småningom o allt lugnar ner sig. Kram till dej

      Radera
  5. Ni har verkligen ett fint vitt landskap med solsken. Visst får ni också Vår snart nu när isen börja spricka upp.
    Mysigt för er att din mor kommer ut också, det tycker hon säkert är trevligt, speciellt när jag vet att "korv-gubben" kom hihihi
    Kramizar till er alla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är fin tid nu :-) Längtar verkligen efter värme och lite mer sol nu...det behöver alla i denna eländiga tid som är. Mamma blev superglad o skrattade så gott när Kjell "korvgubben" kom o serverade varmkorv, hon tyckte att det smakade så gott ute. Kramiz till er också

      Radera