fredag 3 augusti 2018

Nolia o hemsytt

 Nu är det nära till att Nolia mässan ska öppna....kan inte fatta hur dom ska hinna med att öppna i morgon när det såg ut såhär i går eftermiddag när vi gick igenom området.
 Vi hittade en mindre husbil som vi gick förbi och jag fotade. Yngsta sonen är lite intresserad av detta livet...men det kanske lutar mer åt plåtis isåfall.
 Denna husbilen tyckte vi var fin...en Rapido med säng tvärs över längst bak. Vi fick inte gå in i den eftersom det inte var öppet för allmänheten. I morgon lördag kan vi titta mera.
Vi kom fram till vårat husbilsmärke Carthago också. Lite tråkigt att dom fått så dålig plats....på grus😖Inget vidare om det kommer mycket regn. Tänk er hur det kommer att se ut inne i dom fina bilarna om det regnar och folk går in med sandiga blöta skor😢
 Vi gick genom hallarna också..........
 ....hur i fridens namn ska dom hinna bli klar till i morgon bitti när dom öppnar mässan kl: 10.00😖
 Skotrarna var i alla fall på plats i 30 graders värme 😓😓
Sen har mina hemsydda kläder fått åka hem med sonen som varit i stan och åkte hem till Umeå, till lilla Amanda. Söta barnbarnet fick lite nytt av farmor. Det är såååå roligt att sy till våra 2 söta barnbarn. Föräldrarna verkade nöjda också och att kläderna passade så bra på henne. Har sytt mycket till Benjamin också och nu var det hennes tur.

 Allt finns här på:  Min pysselblogg.

10 kommentarer:

  1. Kul med mässor, att träffa likasinnade!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du syr så fina kläder till alla, inte bara barnbarnen.
    Roligt för föräldrarna att ha lite ovanliga kläder till barnen, inte HM som alla går i.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla Millan💞visst är jag tacksam att dom gillar det jag syr till dom små😄Sen sparar dom en slant på att slippa köpa kläderna till barnen 😂Kramen till dej

      Radera
  3. Att ägarna får gå omkring, titta i andra husbilar och oftast inse att de är rätt nöjda med mig även om jag har några år på nacken är väldigt mysigt. Träffa andra ”galna” husbilsägare och få en massa bra att ha tips.
    Leif och Rose-Marie ska väl säkert dit, så hälsa de om du träffar dessa underbara personer.
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det absolut för oss också...rätt nöjda över husbilen😄👍🏻Får se om jag träffar Leif o Rosé där, isåfall hälsar jag självklart . Kram

      Radera
  4. Ja dom lär nog jobba hela natten för att hinna klart. Hoppas att det inte kommer regn, att SMHI har fel, det har ju hänt förr🤭
    Supersöta kläder till sötnosen 😘
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hoppas att vi får titta på mässan utan regn också☺️ Tack , Kläderna passade perfekt också😄😘Kramiz

      Radera
  5. Ja nu får dom verkligen jobba på lite
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut det får dom. I morgonbitti ska allt vara klart 😥Kram

      Radera