fredag 5 oktober 2018

Överranskande

Ibland blir man överraskad över hur fort vädret kan ändra sig. 
Hade inplanerat en tur efter E4:an och vi hade sommardäcken på bilen såklart....plötsligt såg jag på tv att det skulle bli sämre väder och så kom ju detta fina vita puder ner utanför fönstret. Det var den första snön för denna vinter!!😕3/10 2018!!
Vi som dessutom skulle till Umeå i helgen igen också .😁Aldrig med sommardäcken sa jag till Kjell...så vi hade 1,5 timme på oss att byta däcken innan jag skulle åka så vi hjälptes åt.
Jag har en rätt så snabb man så det var fort gjort😄👍
Det var nog halt på morgonen för dom varnade några ggr på radion över trafikolyckor efter E4. Men jag körde lugnt och dom hade hunnit plocka bort allt efter vägen och brandkår och ambulans hade redan hunnit förflytta sig. Nu var olyckorna det rapporterats om på motsatta körfält så vi hade tur. Men så här går det när man blir överraskad av vädret och jag var rätt så glad att vi hann med att byta däcken så man känner sig säker i trafiken.

Hittade en butikslokal som var tom och med mitt namn på...dock felstavat😂alltså inte som jag stavar det. Hade gärna öppnat nåt i denna lokalen om det inte varit i Luleå😁Skämt åsido kul när man ser sitt namn stort såhär😄

Just idag ska vi åter igen mot Umeå och våra söner m fam. Sen i morgon ska jag på Syfestival ...Åhh så trevligt det också ska blir.
Dagen till ära har jag sytt mig en ny klänning av mitt favorit tyg "Diamonds" från Zicca Fabric😄👌Ska besöka dom vid deras monter för dom står på mässan. 


18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Lite för tidigt tycker vi också :) Kram

      Radera
  2. Huva - det är alldeles för tidigt med snö! Skönt att ni fick på vinterdäcken! Hihih vore väl kul om du hade en liten butik, med lite kläder, lite inredning och pyssel. Du får väl ännu mera inspiration när du går på mässan
    Ha det så fint och halka inte omkring som Bambi på hal is
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med om det. Jo det vore kul..haha men absolut inte i Luleå!!:( Jag hade jättetrevligt på symässan verkligen. Ha det fint vänner. Kram

      Radera
  3. Det var tidigt, snön alltså men det kanske är vanligt uppe hos er.
    Vad roligt att du ska gå på syfestival, låter som det passar dig utmärkt.

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker också att det var lite för tidigt med snö nu. Men det var jättehalt och många bilar har bytt nu till vinterdäck. Skönt veta att vi kör säkert. Syfestivalen var jättetrevligt för mej. Kram

      Radera
  4. Håller med att det är väldigt bra att Kjell är snabb och fixade hjulbytet, lätt som en plätt.
    Butiken var nästan ämnad för dig hahaha men det är ju åt fel håll, du ska söder ut inte mer norr.
    Spännande helg du får med Symässan, kan väl tänka mig att det kommer med ett och annat tyg hem, själv får jag vänta ytterligare ett par veckor på mässan.
    Kramiz och ta det lugnt på vägen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Kjell är snabb som en vessla :) Visst var det så att den var som gjord för mej men inte där !!! Så jag struntar nog i att öppna någon butik ;-) Lite tyg kom det hem efter mässan såklart :) Snart är det din tur att gå på sy mässa. Kramiz

      Radera
  5. Oj, aningen tidigt med snö för mig och mina ägare. Men även söderut så är vädret väldigt tråkigt med regn, mörka och tunga moln.
    Bra att hjälpas åt med däckbyte så går det alltid lite lättare. Hoppas också att ni kör hemåt lika säkert och försiktigt som ni körde till Luleå
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det för oss också ska ni veta :) Kjell är så snabb så jag hann bara rulla fram ett däck så var det dags för nästa ...hahaha. Jo det gick bra att köra nu och jag behövde inte vara rädd när vi har nya vinterdäck. Kram till er också fina 2

      Radera
  6. Oj, det var tidigt med snö! Sån tur att ni snabbt kunde lägga på vinterdäcken. Kul att åka på symässa. Din klänning är jätteraffig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, men den försvann som tur var :) Det var verkligen jättekul för både kropp o själ och gå omkring där bland alla som har lika intresse:) Man skulle ha en tjock plånbok bara när man går där ..haha. Tack snälla vän gulligt sagt :) Kram till er i värmen

      Radera
  7. Nej men oj!!!! Vi har också fått lite kyligare, men inte såååå kallt .... brrr. Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det snöade rejält men hann med att försvinna också men kallt har vi på nätterna och frosten är här. Ha det fint ni också. Kram

      Radera
  8. Ja ni får kämpa där uppe. Tidig vinter, sen vår och grymt kallt där emellan.
    Tänd i spisen om ni kan och njut av detta också.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte kämpar vi speciellt här inte :) Vintern kan komma men försvinna lika fort :) kylan kommer och då behövs vinterdäcken för halkans skull. Vi är så van vid detta klimat så det är inte speciellt kallt...Kjell kan vara ute trots det är nära -40 som det varit vissa år. Tur att det inte är så ofta säger jag :) Kram till er

      Radera
  9. Usch för snö redan,min kropp mådde sååå bra i värmen på Rhodos!
    Ja även frugan trivdes som fisken i vattnet :-)

    Ha det gott i norr/Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo håller med om att det kom för tidigt...men det är borta nu. Förstår att ni trivdes i värmen. Kram

      Radera