onsdag 20 februari 2019

Lite Kista oskså och sen hemåt


DEL: 3 av vår Stockholmsresa
Som sagt så delade vi på oss när vi var i Stockholm. Jag o Yvonne åkte till Sy-festivalen och Kjell o Jakob åkte till Kistamässan så där fotade han några fina bilar 😃Här hittade han en liten campingbil som verkade jättefin, Westfalia Kepler Sixty är 5,30 lång och lagom stor för en plåtis sen hade den en vikt på 2800 kilo. Plats för fyra att sitta och sova😘
Sen hittade han denna ihopvikta cykel och blev även intervjuad av "Min Husbil i Sverige" om el-cyklar tror jag att det var?
 Alltså dessa retro Wolksvagon från -65 är väl hur läcker som helst😍. Vet att dessa har blivit   jättepolulära o dyra.
Här fanns det en till Volkswagen.

Våra män hade det jättetrevligt tillsammans och strosade omkring och tittade på allt som finns att titta på vid en mässa. Kjell var däremot lite besviken på att dom inte hade dom tillbehören som han önskat titta på...bl.a litium batterier till husbilen.😒😳

När vi senare strålat ihop oss och gått på restaurang och ätit god middag skildes vi åt för denna gången och gick hem var för sig. 

Min fot var så jättetrött och sliten i fotleden så det blev att sitta i sängen och titta på melodifestivalen där rätt artist vann !! OJOJ så glad jag blev att Jon Henrik gick direkt till globen.

 Stort grattis säger jag till dej Jon Henrik det var du värd .
Söndagmorgon packade vi väskorna och började ta oss ut mot Arlanda
 Det var mycket folk redan kl 09.00 när vi var i centralen
 När jag tittade ut från tåget sa jag: Men herregud så gröna gräsmattor dom har här !! 😁
 Vi satte oss och drack kaffe när vi kom till Arlanda....
 .....här fick jag se hur dom gör för att förbereda planen för att lyfta.
Tiden gick fort och vi fick gå ombord på vårt plan hem mot Kallax.
En trevlig Stockholmsvistelse 😘


4 kommentarer:

  1. Det låter som härliga dagar i storstaden.
    Tur du kunde vila foten i sängen på kvällen.

    Ha en fin Torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var härligt . Jo det var jättehärligt och mysigt framförallt. Ha det fint vännen. Kram

      Radera
  2. Lite coola bilar Kjell tog bild på. Tänk om man skulle glömma stänga framrutorna hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Trött fot/fötter kanske det var värt efter en trevlig mässdag! Kul möte med vännerna. Kramar

    SvaraRadera