måndag 18 februari 2019

Mot Älvsjö och mot Kista


Del: 2 av våran Stockholmsresa
Då var det en ny dag och med olika aktiviteter för oss fyra. Vi hade bestämt träff med Yvonne o Jakob vid Centralstationen.
 Jag o Yvonne åker åt ett håll och Kjell o Jakob åker mot Kista för att titta på husbilar och träffa likasinnade....och vi skulle då träffa sytokar med lika intresse som vi.😃
Det var omgjort och nytt när vi skulle hitta till tåget som skulle ta oss till Älvsjö. Vi var låååångt under jord innan vi hittade rätt 😁

 Här sitter vi på tåget mot Älvsjö med alla andra sytokar 😅
 Vi var glada att vi hade köpt förköp till entre. Där gick det snabbare att komma in.
 Nu är vi äntligen inne och nu ska vi shoppa tänkte vi 😄Skönt också att det inte såg så fullt ut med folk trots det var lördag. Men dom kanske var på Husbilsmässan i Kista istället 😄
(Bilden är fotad av Yvonne och lånad av henne )
 Korps hade många bord och stort att titta på ....och allt hade dom😃
 Korps hade massor med band och skinn till den som ville köpa det också.

 Jag såg att det var en del som köpte dessa små pälsbitarna för 85-120 kr / st
 Det blev många klappningar på många fina tyger för oss.
 Här köpte vi varsin blingmagnet, som man kan ha för att hålla ihop koftor tex som inte har knappar.
(bilden av blingmagneterna är lånad av Yvonne )
 Dessa såldes av en trevlig man som var så glad och hjälpsam: MB Scandinavia. 
 Vi fikade rejält också när vi var på mässan.😂Man måste få i sig nåt så man orkar fortsätta. Det var skönt att sätta sig ner och hålla upp min fot lite också.
 En massa hattar fanns det att titta på och jag skulle gärna köpa en sån som till vänster...den kornblå som någon håller i handen😄den var läcker.
 Jag hade ju sytt en keps till mej själv som jag hade i början i inlägget...så jag tyckte att Yvonne skulle sy en egen till sej själv...här fanns det färdiga hon kunde prova. Den här vinröda var jättesnygg.
 Det fanns verkligen mycket med tyger som vi ville ha...men det går ju inte att köpa allt man ser😏
 Här kom vi fram till min favoritmaskins monter...Juki 😃👌
 Där satt Christina och sydde ...hon har en sytips sida på Youtube: Christinas sytips .
Hon var så trevlig att prata med, så där satte vi oss ner en stund o tittade när hon sydde necesärer.
 Symönster fanns det gott om och jag var jättesugen på detta mönstret för kjolens skull men jag blev snål.😖Det kostade 220kr tror jag det var.
Här hos Rebecka köpte vi våra stora mönsterpapper rullarna 😄(bilden är lånad av Yvonne igen :)
Efteråt när vi hämtat våra mönsterpapper o var på väg hem stannade jag till vid Folier och handlade lite mer vinyl som jag saknade hemma. Dom var väldigt servicetrevliga dom också.
(Bilden är Yvonnes bild)
 Detta var då det jag handlade på sy-festivalen och allt ska nu rymmas med mig/oss hem.

Så fullpackad blev min väska när vi skulle åka hem😄Jag var så himla glad att det överhuvudtaget rymdes min stoooora rulle med mönsterpapper👍och allt tyg. Men en trevlig helg i Stockholm med en ganska så nyopererad fot kändes kan jag säga. Men läkaren sa ju att jag skulle börja springa utan kryckor så....njae springa kanske var att ta i😂.

14 kommentarer:

  1. Det måste ha varit ett eldorado för er som kan sy så fint Och pyssla Hoppas du inte överansträngt foten utan att det gått bra.
    Kram

    Hoppas kommentaren funkar. Är lite stökigt att komma igenom alla "trafikljus, bilar och övergångsställen" innan det kan publiceras...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var verkligen trevligt o masssor med tyger att stryka på för oss :) Foten blev faktiskt lite trött o rejält svullen fotled:( Kommentaren funkar bra men inte visste jag att det var så besvärligt att kommentera hos mej...övergångställen och trafikljus?? Kram

      Radera
  2. Jag hade tagit sällskap med Kjell & Jakob...

    SvaraRadera
  3. Tack gullet för i helgen❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv :) och hjärtat funkade också i kommentaren :-))

      Radera
  4. Vad spännande att besöka en symässa. Det var många år sedan jag besökte en sådan mässa, men så syr jag ju inte lika mycket som förr. Och trevligt för "pojkarna" att få titta och drömma om ny husbil.😃 Kram och ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är riktigt trevligt 😄Jo våra män gillade att gå på husbilsmässan istället 😄. Kram tillbaka

      Radera
  5. Det där måste vara rena paradiset för dig att gå runt i.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo verkligen😄men väldigtvtröttsamt med min svullna fot. Kramen till dej fina

      Radera
  6. Oj,det var mycket intressant för er det!
    Men jag hade nog hängt på karlarna ist :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du skulle nog varit på husbilsmässan istället 😂Kram

      Radera
  7. Visst har vi haft en mysig helg tillsammans med allt som vi hann göra. Väldigt bra att den stora rullen fick plats i väskan.
    Kramizar till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det tycker jag också. Rullen var perfekt att få hem också. Kramiz 😊

      Radera