lördag 2 november 2019

Cykling med dubbat är bra vintertid.

 Eftersom jag varit sjuk länge nu fått veta att jag har dubbelsidig lunginflammation så är det Kjells bilder jag lägger ut nu.

 Han har satt på dubbade vinterdäck på sin träningscykel så han fotade det lilla vita som vi har i stan just nu...nu tror jag inte att det ens ligger kvar länge men ljust och fint blir det när det vita kommer.

 Det är bra att han kör säkert.

Det blir inte mycket tanke på bloggen och att läsa hos er andra när all focus går åt att försöka och kunna andas. Men nu har jag fått en ny penicillinkur som förhoppningsvis ska hjälpa mig.

17 kommentarer:

  1. Stackare lunginflammation är inget att leka med. Var rädd om dig. Fina bilder Kjell har tagit. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har verkligen varit tunga veckor men med förhoppning om att denna kuren ska hjälpa mig. Tack snälla det ska jag. Jo det var nog härligt att vara ute på cykeltur för Kjell. Kram och ha det fint hos er

      Radera
  2. O, detta låter inte bra. Hoppas nu penicillinkuren gör nytta så du blir bättre snart!
    Det ser allt ut som vintern börjat komma i vår norra landsände, bra att Kjelle då har vinterdäck på hojen.
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är verkligen sant. Jo jag hoppas också men vad vet man...snart blir man väl immun mot penicillin om det ska fortsätta såhär. Jo lite snö är det här men inte är det mycket ännu. Jo han gillar denna nyinköpta cykel och ännu mera nu med vinterdäcken på :-) Kram tillbaka till er

      Radera
  3. Men då, krya på dig. Lunginflammation är ju inget kul, så jobbigt. Förstår att all tid går åt till det. Fina bilder, här i Västervik har vi ingen snö än. Just nu är det 5+ och regn.
    Kram. Och ta hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla jag flämtar mig fram dagarna i ända...lite less o orkeslös blir man. Vi for hoppas att både ni o vi får en vit jul i alla fall:-) Kram tillbaka

      Radera
  4. Nu får vi hoppas du kryar på dig med en ordentlig penicillinkur.
    Jag hade lunginflammation för ett par år sedan och det vill jag helst inte uppleva igen. För tillfället klagar jag över en "vanlig" barnbarnsförkylning...
    Hur som helst är vinterdäck till cykeln en mycket bra idé.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tar en dag i sänder och hoppas att nästa dag ska bli bättre. Jag har ju dessutom fått vaccin mot lunginflammation men verkar inte hjälpa....eller så var det fel bacill just nu. Lustigt :) Jag har också fått barnbarnsbaciller och fick detta på köpet ;-) dom är givmilda dom små. Jo det är bra att han köpte vinterdäck . Ha det fint

      Radera
  5. Vet hur det känns, hade dubbelsidig lunginflammation i våras och jag orkade ingenting, maken fick göra det mesta. Ta det lungt den är inte att leka med! Kram och krya på dig! ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo men så är det här också...en bra man som stöttar upp när det krisar sej, det är jag tacksam över. Jag pustar och frustar så fort jag rör mig så vila är nog det bästa ändå. Tack snälla för krya kramen. Kram tillbaka till er

      Radera
  6. Så bra med dubbade cykeldäck! Tror inte jag skulle våga cykla så här års ändå. Låter inget kul med dubbelsidig lunginflammation. Du måste krya-på dig! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är jättebra när det är halt ute, håller med om jag skulle nog inte heller våga cykla trots vinterdäcken :-) Nej det är inte alls kul..har nyss kommit hem från Akuten igen när andningen tar stop. Tack snälla jag försöker verkligen att vila mig frisk. Kram till er

      Radera
  7. Med dubbade cykeldäck, är man helt oberoende av väder. Jag cyklade till jobbet i flera år, varenda vinterdag, utan minsta incident. Krya på dig.

    SvaraRadera
  8. Jo en bra motionsform också för det går lite tyngre med dubb. Tack för det.

    SvaraRadera
  9. Det skulle jag inte våga mig på att cykla på vintern trots dubb. Ibland är det ju så halt att man knappt kan gå hahaha
    Hoppas hoppas att du är bättre nu.
    Kramizar

    SvaraRadera
  10. Usch lunginflammation som är så jobbigt! Det är skönt med dubb på vintern!
    Krya på dig kram

    SvaraRadera