onsdag 8 december 2010

Bak till Gabriels jobb




Igår gjorde jag en kaka i långpanna.
Ville testa Cecilias recept:))

Så här blev resultatet sen den var klar.

Däremot så gjorde jag nog för
stora bitar, eftersom den blev lite söt kakan.

Jag ändrade sedan och skar den i trekanter.
Det blir nog mer lagom.
Men det gör man såklart som man vill:)

Sonen fick ta den till sitt jobb idag
och bjuda killarna han jobbar med:)
I kväll ska han med sitt jobb
på middag och sedan på hockey.
Det blir
säkert jätte trevligt för honom.


Receptet om ni vill testa:


175 grader i 30-35 minuter
350 gr smör
6 dl strö
3 dl cacao
1 dl sirap
och lite salt
6 ägg
3 dl vetemjöl

Vispa smör & socker vitt o krämigt
Tillsätt cacao, sirap och salt
Rör ner ett ägg i taget och sen mjölet

Glasyren

120 gr smör
9 dl florsocker
1,5 dl cacao
2 tsk vaniljsocker
200 gr philadelphia ost
1 msk kaffe

Blanda ihop smör, florsocker, cacao och vaniljsocker
Sätt sedan i Philadelphia osten och kaffet.

Jag hade bara en liten choklad bit hemma
så det blev mest "mini" marsmallows på min kaka:))
Och lite krossade chokladbitar på.
Som ni ser enl receptet så
blir detta som en kladdkaka.

Som Cecilia sa i sin blogg så serverade hon glass till.
Lycka till

Kram


1 kommentar: