söndag 26 december 2010

Julen är över


Julafton -2010

Här kommer ett längre inlägg från julafton

Redan kvällen före julafton började
stressen krypa i kroppen för mej.
Jag var så orolig att Christoffer inte
skulle kunna komma hem till julafton.

En orolig väntan, även julaftonsmorgonen,
det är jobbigt för ett mamma hjärta.

Men hem kom han till slut:)



Hans tåg från Uppsala blev 4 tim försenat!!!!
"lillebror fick vänta i ca 30 minuter
i Älvsbyn för då hade tåget blivit
försenat ytterligare en halv timma.

Här har han äntligen parkerat sig i fåtöljen när han kom hem:))

Men som tur var hann båda bröderna hem till
våran jul lunch. När dom hade kommit
fick alla sätta sig till bords för julgröt:)


Innan vi senare skulle ha jul middagsfrämmande
hade vi en del "julstrumpor" att leverera:))
Jo jag vet.....jag tycker att det är roligt
att ge julstrumpor även om mina pojkar är stora nu:)

Allt för traditionen:D



Jag fick också en julstrumpa av mina pojkar...


Ett par jättefina röda
vantar till min röda dunjacka.

Tusen tack söta ni....vad snälla ni är:)


Dom hann även med att sitta och slappa
framför tv:n och äta lite på sina
marsipangrisar som fanns i julstrumpan:)






Visst var dom snygga marsipangrisarna.(ha ha ha)
Köpta av eleverna på strömbacka skolan.


Här kom Jonna förbi för att lämna sina
julklappar och för att hämta sina.
Sen drog hon hem till sina föräldrar
för att fira julen med dom.
Senare på kvällen kom hon tillbaka
till oss för att sova över.



Här står min lilla kock:)
Julmiddagen är serverad.

Tycker ändå att vi dragit ner på
julmaten och alla sorterna,
men vissa sorter måste alltid vara med:....tex







Efter maten kunde Julklappsutdelningen börja








Det var en jätte fin och skön julafton detta året.
Alla var nöjda både med mat och julklappar.

Jag fick flera paket av mina söner och Jonna.
Detta var ett av dom...tala om att det var
verkligen en bra julklapp.


Mera terapi jobb:))
Tusen tack söner.
Ni vet exact vad jag önskar mig.



Jag fick även en jätte söt tekanna.
Denna hade jag sett och önskat mig:)

Tusen tack kära ungdomar ni är super alla 3 :))

Jag och Kjell fick ett penga kuvert
av mina super gulliga föräldrar.
Dom tyckte att vi var värda detta av dom.
Tusen tack snälla ni.
Ni är så söta båda två...ALLTID.

Vi är så glada att dom finns.


Sist men inte minst
vill jag tacka min söta
väninna Ann-Britt:)

Hon o Tobbe kom förbi
kvällen före julafton med
ett paket till mig.

Dom är också bara för söta dom 2.

Tusen tack igen Ann-Britt för
den fina julklappen jag fick.
Det värmede i mitt hjärta


Ett jättesött stort keramik hjärta
med texten God Jul och
några fina "ängla" servetter.
Många kramar till dej:)

Ha det nu gott alla ..
och god fortsättning.

Många kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar