torsdag 6 oktober 2011

Jordglob på fot

Ytterligare en lampa är fixad:-)
Jo jag vet jag gillar lampor.
Desto roligare är det om jag fixat ihop dom själv.
Tipset är åter igen från Calinas.se
Ni kan gå in på hennes hemsida o se hur man gör.

Jag var så ivrig att göra denna lampan så jag fotade inte
själva tillvägagångs sättet:-)
Hade lampfoten hemma...köpt för längesedan på Ikea.
Sedan tog jag bort foten och allt från jordgloben.
Köpte koppen under på Dollar Store.
Spreymålade den svart.
Borrade ett stort hål i den,
så lamphållaren fick plats.
Gjorde hålet större i globen, så glödlalmpan
fick plats också.
Sen var det bara att trä på globen...
Och vips en snygg lampa :-)

Sonen ska tapetsera sitt nya rum i vårt hus med reseplatser..
liten fondvägg med typ: text  London, Paris mm
Kanske han vill ha jordgloben bredvid...vem vet:)

Ville göra nåt av denna jordglob som jag
fått av min kära farbror Klas. Den är gammal
och ett kärt minne för mig.


1 kommentar: