söndag 28 september 2014

Vi åkte till Umeå

Vi åkte vidare från Skellefteå, där vi såg hockey i fredags, till Umeå o äldsta sonen m flickvän:-) Vi hade med oss lite saker han skulle få till sitt kommande garage. Han gillar verkligen verktyg, det har han alltid gjort. Därför är det extra roligt att ha med sej kartonger med lite smått o gått till ungdomarna:)
(Parkerad vid Swe Camp i Umeå)

När dom hämtat oss vid husbilen på campingen. Åkte vi till stan för att strosa lite. Vi hamnade ganska fort på deras äldsta fik...tror jag att det var:) Trots det står nya konditoriet på servetten:)
Där hade jag tänkt att köpa en smarrig bakelse. Men inte gick det....varför ska det alltid blandas i en massa nötter och choklad i allt man vill köpa?? Så det fick bli en rabarber och hallon paj. Den var också superbod. Jag fick liiiiite vanilj sås bara:-) *ler*.

Efter fiket gick vi på stan, är det var Pride Parad. Helt plötsligt såg jag Anja Pärsson m fru gå förbi. Men jag hann inte fota dom. Så jag lånade bilden från VF :)
Anja med fru.
Rejält med ljud hade dom också fixat:-) Det dånade kraftigt när dom gick förbi. Att dom inte fick tinnitus av den där höga volymen:)
 Läckra färger är det alltid i pride:)

När vi kom tillbaka hem till Christoffer och Jonna...blev det lite prat om deras husbygge, som börjar till våren. Lite ritningar, kök, golv, belysning, tak...ja allt som hör ett hus till...:) Så jag glömde att fota allt vi höll på med. Men trevligt har vi haft tillsammans alla. Dom bjöd på middag och vi kunde sitta och surra tillsammans. Kvalitetstid:) som jag brukar säga:-))

Här börjar nu regnet droppa...men vem bryr sig...jag får ju sitta i husbilen:-)) Trevlig söndag.
Deciree o Kjell


4 kommentarer:

  1. Det är väl jätteskönt att ni kan lämna över en och annan låda med diverse, när nu nu tömmer ert hus :) Kul att se lite kändisar :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Trevligt att få umgås med nära och kära!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad spännande med barnen, husbygge och ritningar. Anja med fru, det låter det. Kram

    SvaraRadera
  4. Rose-Marie i Rosvik29 september 2014 kl. 23:28

    Men så trist att NK i Umeå hade så lite fika till dig!!! Vi har faktiskt hittat sockerfritt fika där till Rasmus! :) Jag gillar deras nernötta trappsteg som minner om alla fikasugna som gått där genom åren.

    SvaraRadera