lördag 29 juli 2017

Piteå Dansar o Ler -2017

Just nu har vi festival i stan, en rolig fest för alla hemvändare som kommer hem för att träffas och titta på artister eller bara gå på tivolit tillsammans. För våran del har vi gjort Piteå dansar och ler för detta året:) -2017 .
 Kjell ser rätt så nöjd ut också:)
Karuseller däremot gillar jag inte...är så rädd det ska hända någon olycka. Och det gjorde det igår kväll också. En person slogs blodig i en karusell och fick åka in med ambulans...Huvva så hemskt.
Det är trevligt att gå med vänner, speciellt när vi har så fint väder här :)
 Bara gå o småprata o värmas av solen.

 För något år sedan var våra andra vänner Yvonne och Jakob o hälsade på oss. Även då var vi på besök vid PDOL. Jakob tog på sig en rosa peruk och jag fotade. Så igår sa jag: Får vi göra en Jakob :)) Och Kjell och Bosse tog på sig var sin  peruk och jag fotade...hahaha så söta dom blev.
Efter middag hemma hos oss gick vi upp i det nybyggda Kust hotell som vi har i stan, "Sky bar" och visade utsikten över stan. Det är rätt häftigt att sitta och titta på molnen också när vi är högt upp. Blåsigt skulle det bli enligt molnen:)
Jag, Anki, Bosse och Kjell
Trappen ner är också häftigt:) Det är verkligen högt.!!!

Jag fotade husbilen våra vänner hade bredvid campingen. 

 Lite Boule hann Kjell och Bosse med. Det var en bana uppsatt bara för festiligheterna just nu som Piteå BouleKlubb satt upp.
 Dessa 2 tyckte ju att det var så himla kul att spela några spel. Folk som kom o tittade fick sej ett gott  skratt åt dessa ivriga spelare :)) En trevlig sista kväll fick vi tillsammans. Nu har dom lämnat  stan och åkt vidare hemåt mot Eskilstuna. Men vi ses ju snart igen vid ELMIA mässan som ska bli kul.

6 kommentarer:

  1. Har hört talas om Piteå dansar och ler men aldrig varit där!

    Kram och ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Det vore kul att fått uppleva dansen där!

    Varm BobilsKram

    SvaraRadera
  3. Otäckt med olyckan!!! Jag gillar inte heller karuseller ... Skulle vara kul att komma till Elmia, men tror tyvärr att vi missar det i år ...

    SvaraRadera
  4. Då "förväntar" sig ägarna dessa peruker på Elmia.. :) Festivaler är ju bara så trevligt. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag gillar inte heller karuseller. Man blir bara ör i huvudet.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kul när det händer en del. Så mötte du fina tjejer!! Ha dé gott!

    SvaraRadera