torsdag 12 september 2019

Hemma igen och här har det hänt lite.

Nu har vi varit hemma i några dagar och mycket har hänt.
Vi sålde ett stort vitrinskåp som stått i hörnan och var bara stor och i vägen enligt mej 😄Sen var yngsta sonen med hans flickvän hem. Vi pratade om vad man kunde ha där bakom soffan...Sandra tyckte att vi skulle sätta ett litet avlastningsbord där för att sätta nåt smått på som prydnad. Eftersom jag gillar sånt så blev det som hon sa och Kjell började i veckan att bygga ett litet bord ...och det blev exact som jag tänkte mig i huvudet hur det skulle se ut👌.  Det är kanonbra att ha en make som kan snickra så bra och tack till dej Sandra...jag är såååå nöjd över detta nya i hemmet.
Allt detta gick så bra ihop med min muminfamilj som Kjell också fixat till mej och gjort hyllorna till dom med belysning.....kanonnöjd över det också och nu gjorde sig allt så bra ihop.👌👌
 Har även varit på graven hos min pappa och hos mina moster o morbror och satt en kruka med lite fint i nu när vi börjar ha höst här i Norrbotten.
 När vi var hem hos mamma så tog hon fram sin gamla "Lilla Köksan"från när hon var ung och gick skola när vi var hos henne, där fanns det ett recept på snabbullar som jag bakade. Graderna är 250 och ca 10 minuters gräddning som inte stod i receptet, smidigt slippa en massa tid på jäsning med jäst.

Satte pappersformar i min muffinsform och även blåbär och pärlsocker.
 Dom blev mycket godare än vad dom såg ut här😂Satte även i lite kardemumma för smakens skull.
Avslutar en superfin bild på våra glada o söta barnbarn med mina nysydda tröjor jag gjort till dom. Dom blev så glada över sina Paw Patrol tröjor....sötnosarna💗💗

12 kommentarer:

  1. Bad fin hörnan blev, perfekt att ha en så duktig make.
    Blev fint även på graven.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev en fin liten hörna :-) Kjell är riktigt duktig på det mesta...elektriker som han är . Fint ska det även vara på graven hos min pappa , moster o morbror. Det vet jag att ni också har. Kram till er

      Radera
  2. Det blev ljusare och luftigare i den hörnan nu, snyggt gjort Kjell.
    Dom är ju för söta de två, blir glad av att se dom hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant att det blev mycket ljusare där nu...lite modernare. Kjell han kan han :-) Visst blir man glad när man tittar på den bilden av dom glada små ögonstenarna våra:-) Kramizar till er

      Radera
  3. Vilket fint bord det blev i hörnan. Bra med en finsnickare i familjen.
    Det är alltid lockande att pyssla lite när hösten kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är superbra att ha en händig man och en flickvän till sonen som vet hur svärmor vill ha det, det är kanonbra det.:)) Det är väl nu man ser att man vill fixa till lite hemmavid också.

      Radera
  4. Det blev jättefint och vad härligt att ha en händig man som kan snickra ihop efter önskemål.
    Dina barnbarn lyser det om, så fina dom är!

    Kram och ha en skön Fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Millan, jo det är inte helt fel att ha en man som kan göra som det jag vill och önskar :-) Dom är våra ögonstenar glada som alltid så det värmer i hjärtat. Kramen till dej och ha en fin helg

      Radera
  5. Så söta barnbarn du har och jag förstår att dom är nöja men så fina tröjor.
    Duktig du är. Det blev fint med det bordet och som du säger att ha en snickare i huset är ju inte dumt. Kram och trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det är dom o farmor o farfars ögonstenar💞. Tack snälla du. Jag är så nöjd över att Kjell gjorde detta till mej 😘. Ha en fin söndag

      Radera
  6. Så fint det blev. Han kan han, Kjell. Och du med som syr klädesplagg på klädesplagg!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag blev supernöjd för det blev så ljust där i hörnan ☺️👍 Det är så roligt att sy till dom små som blir så glada över kläderna 😘❤️Kram

      Radera