tisdag 17 september 2019

SHL match ...mm

Eftersom vädret ändrat och vi väntat in att kunna åka uppöver mot Lofoten så får vi nu ge oss...snön har börjat komma där och sen har det varit sjukdom som stoppat resan...så vi lämnar du det tyvärr...dessutom ska vi nu inom veckorna här framöver flytta vår husbil 22 mil från oss och ha den i Umeå där vi hyrt ett husbilsgarage, i samma stad som där våra söner bor.

När det är premiär för första SHL matchen med vårt hockeylag Skellefteå AIK satte vi oss i bilen och åkte till Skellefteå. Klart man måste vara på plats när det dessutom är hemmamatch❤💛

Alla besökare var ganska taggade såg vi och så även vi 😄👏Så då blev det en liten fotografering utanför arenan innan vi gick in.
 Hejarklacken vid västra stå var rätt så taggade också....Tillsammans mot nya framgångar.👍
 Detta var en spännande och rolig match som slutade med vinst för vårt Skellefteå AIK 😘och det tyckte vi var bra för att få lite luft under vingarna för grabbarna, alltid bra att börja med vinst.
 Under helgen har vi också ätit surströmming med min mamma.....mums vad det är gott 😄👌
Jag har inte varit så intresserad av surströmming förut men vet inte vad som hänt egentligen så tokig som jag blivit i denna sura fisk 😂för det är riktigt gott.

Har aldrig haft en leopard tröja förut men nu har jag sytt mej en och jag trivs faktiskt bra i den bättre än jag trodde. 😆Så jag har sytt en tröja till lilla barnbarnet också...hon gillar att vara likadan som "Baillo" som hon kallar mej hennes farmor😄💕Hoppas hon gillar den och att den passar.

8 kommentarer:

  1. Surströmming kommer jag nog aldrig att kunna lära mig äta.
    Har provat gång efter annan sen jag var barn och framåt men det har aldrig funkat.

    Jag har en blus i leopard som jag hade mycket i yngre dar, man kanske ska börja använda den igen.

    Ha en fin Tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det trodde inte jag heller att jag skulle göra...för jag har alldeles nyligen lärt mig tycka om det 😆Jo plocka fram den blusen för det är inne nu m leopard ☺️👍Ha det fint själv. Kramen

      Radera
  2. Här har Lars sorg, eftersom hans kära Brynäs förlorade idag😥.
    Surströmming försökte jag äta någon gång i mitten på 70-talet, men det kommer inte att bli något mer försök med sur fisk, hua mej...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte kul när det blir förlust...vi är glada för vinsten...annars är det inte hela världen med förluster men jag brukar tänka på killarna som kämpar så mycket för att få dessa 3 poäng. Jag kan säga dej att jag har inte för så länge sedan lärt mig att äta surströmming och jag älskar det nu. Det luktar inte lika illa längre som dom gjorde förut tycker jag i alla fall. Testa ska du få se att du gillar det du också, det gäller att prova :-))

      Radera
  3. Vilken härlig start ni fick på hockeysäsongen, vinst efter sudden, grattis.
    Smidigt att ha bilen i ett garage, dessutom nära synderna så får ni många olika anledningar att åka dit.
    Snö, bara så hemskt rycker jag och ägarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var riktigt trevligt :-) en spännande och rolig match var det. Tack snälla ni.:) Jo vi gör ett test med ett annat husbilsgarage...det är bättre golv, el och närmare sönerna:-) Lite blesviken blev jag att det är snö där och då vågar inte jag åka om det blir halt med sommardäck. Jag är väl en fegis ;-) Kram

      Radera
  4. Kul att det gick bra för laget.
    En sådan smörgås känner jag igen men inget vi har med oss på resan nu hahaha Får vänta tills vi ses igen.
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Vi kunde åka hem jätteglada. Framförallt är jag glad för grabbarna i laget som tränar så hårt för dessa 3 poäng vid vinst, nu blev det 2 poäng eftersom det blev förlängning....men jätteglada. Förstår att ni inte hade med er surströmming i husbilen :-) Jo vi tar det nästa gång vi ses vänner. Kramizar

      Radera