söndag 1 september 2019

Helg med vännerna

Våra vänner ringde och frågade om vi hade lust att komma upp till deras stugor som dom har. Vi tackade ja eftersom det aldrig funkat förut för oss när dom frågat 😄Vi packade husbilen och rullade iväg.
 Vi körde förbi "kärlekstallen"
 Och kom till slut fram till Arvidsjaur där vi campat i många år.
 Vi körde förbi Arvidsjaurs fina kyrka
 Körde igenom och ut från samhället och där möttes vi av både Leif och Rose när vi kom fram.
Våra vänner hittade varandra när dom var ungdomar och hade varsin stuga precis bredvid varandra och dessa stugor finns fortfarande kvar inom familjen. Tur är ju det eftersom dom har 2 barn 😄
När jag vred på huvudet så såg jag mellan tallarna våra 2 husbilar som stod parkerade mitt emellan stugorna.

Vi gick runt och tittade och njöt av den vackra utsikten.
 Sen var jag sugen att fiska lite, så jag o Rose tog varsitt spö och gick ner till vattnet.


Min rulle strulade lite så jag fick ropa på Kjell för att få hjälp att fixa till det. Det blir nog en ny rev så kanske det funkar bättre. Så inte blev det någon napp inte.
 Emellan dessa 2 stugorna fanns en liten stig där det växer hjortron så självklart måste man fota den.
 Dom äger en liten bil som funnits länge i familjen. Den är i superfint skick och går jättefint.


 Imponerande fin är den och är så gammal....och röd och grann inne i bilen.
Här bakom vår bil ser man Leifs stuga o på bron stod Kjell när han körde drönaren.
Det var mot kvällen som Kjell tog fram drönaren och fotade och filmade lite. Det blev sen liten visning för vännerna av vad han fotat. Han var duktig eftersom det var ganska mycket träd att pricka drönaren mellan.

Roses barndomsstuga ser ut såhär...
 ....så det var nog kul för dom att få en bild ovanifrån också av Kjell.
Vi avslutar sista morgonen tillsammans i Leifs barndomsstuga.
Super trevligt som vi alla gånger gör om igen. 

8 kommentarer:

  1. Så trevligt att ni ville komma!!! ♥️
    /Rose

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack att vi fick komma och ha trevligt tillsammans så mysigt till som ni har era stugor...o tyst på natten så vi kunde sova som ett barn 😆 Kram till er 💞

      Radera
  2. En så mysig helg ni haft med goda vänner!
    Själv har jag tillbringat helgen med mitt goa barnbarn!

    Kram och ha en fin början på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det hade vi verkligen. Förstår att du också njöt för fullt med barnbarnet :-) Kramen

      Radera
  3. Min manlige ägare tyckte sig se HBK:s ordförande på första bilden, sedan blev det tydligt att det var han. Typisk "militärpose" :)
    Men tänk vad trevligt att bli bortbjudna på det sättet. Med L och R-M har man inte tråkigt. Får väl bli ägarnas tur att springa på de snart, på Elmia..
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajjemensan det var Leffe:) Vi blev riktigt bortskämda ska jag säga...full service ;-) Lyckos er som åker till Elmia det gör inte vi....men kanske vid nåt senare tillfälle. Ha så trevligt och kramar till er

      Radera
  4. Så trevlig helg ni haft! Goda vänner, fint väder, härlig miljö; kan det bli så mycket bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi hade jättetrevligt :-) Vädret var kanon och varmt och då njuter man lite extra så sant. :-))

      Radera