söndag 29 september 2019

Mysiga dagar med lite av varje

När man får besök av en tjej som gillar polly så måste hon såklart få pollygodisar 😂
Har haft yngsta sonens flickvän här hemma hos oss i 2 dagar, och det har varit supertrevligt verkligen. Vi har haft det så mysigt med henne och vi har bl.a varit och shoppat ett tyg till ett draperi som dom ville ha och behövde i lägenheten.
 Mycket mäta och mäta och mäta för att få rätt längd...men nog blev det säkert 2 cm för långt när det kom på plats ändå 😖Så nästa gång vi ska hem till dom ska jag lägga upp det som blev för mycket.
Det är roligt när man får hjälpa till 😄Sömnad är ju så himla kul.
 Lilla barnbarnet och jag här tillsammans med likadana Leopardtröjor som jag sytt till oss båda😍och som hon gillade skarpt 💖Älskade barnbarn.
Sen fick hon ett par byxor jag sytt med en sidoficka som hon gillade att stoppa ner saker i 😄
Såhär ser byxan ut som lillan har på sej💞

 Även äldsta barnbarnet som är 4 år fick också en uppsättning kläder jag sytt. Tröjan har fickor ...det är vad han försöker visa här när tröjan putar ut 😂Och så hans tuffa min han har 😄sötnosen.

Såhär ser den tröjan ut.
Han gillade också sina farmorsydda byxor med sidofickan 😄och t-shirten sa han: Den här tröjan gillar jag jättemycket farmor...då smälter mitt💖

Från sömnad till spraymålning ...
Såg också att lyktan jag har på min pappas grav såg så jättetråkig o rostig ut....så Kjell har nu sprayat den och den ser ut som ny nu igen.👌
 Tänk vad lite färg kan göra på det som är rätt så trist😘


9 kommentarer:

  1. Förstår att barnbarnen tycker om det du sytt, ser så bra ut och passar perfekt, då är det roligt att sy. Det där med att sprätta tar på tålamodet, i alla fall mitt.
    Hahaha Pollytjej, ja vem gillar inte Polly. Dessvärre är det svårt att sluta när man stoppat första i munnen.
    Kramizar till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo dom gillade allt o speciellt när allt passar, det är ju klockrent 😘. Jo hon storgillar polly och det är ju supergott...så vi förstår henne 💞Kramiz

      Radera
  2. Vilken tur att draperiet är ett par cm för långt och inte för kort, hihi.
    Så söta barnbarnen är i sina fina kläder och ingen på förskolan soom har något liknande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst var det bättre😆 Dom är våra ❤️❤️dessa 2, och visst är det tanken att ingen har likadana kläder på förskolan, då håller dom reda på vilka som är deras kläder.

      Radera
  3. Du är så kreativ och duktig med din sömnad.
    Roligt för barnbarnen att ha kläder som farmor sytt.

    Kram och ha en fin Måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack vännen 😘. Jo dom blir riktigt glada båda 2 , tom lillan blir jätteglad. ❤️ Kram till dej vännen

      Radera
  4. Det blir hela tiden så fina kläder och undra hur stor garderob det finns där hemma för alla dessa fina kläder. Man riktigt ser glädjen i de små livens ögon, bara glädje.
    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha nu var ni roliga😆. Plagg in o plagg ut så blir det, för alltid är det nåt som har blivit använt mer och barnen dom växer ur sina plagg så det löser sig alltid 😉. Jo dom är våra hjärtan 💞Och glad in i själen blir vi när vi träffas. Och visst ser man hur glada dom blir över kläderna. Kram tillbaka

      Radera
  5. Tänk vilken fin garderob de får barnbarnen. Inte undra på att de är glada när de får så mycket fint. Så roligt att kunna sy och greja
    Kram

    SvaraRadera