fredag 29 september 2023

Sy/festival/mässa i Umeå

Jag har varit så taggad att få gå på symässa långt innan. 
Det var rätt folktomt när jag stod först i kön. Jag gick dit en fredag och det var kanon, det var mindre folk då.
Finska tygerna Nuppu var där men jag handlade inget därifrån denna gången. Förra gången dom var här så köpte jag tyg till en klänning jag skulle sy till sonens bröllop
Rebecka köpte jag bara kantband ifrån.
Gick runt och tittade och visst var jag sugen på en rejäl press för tryckknappar men dom använder inte jag som dom som syr o säljer.

Mycket lapptäckstyger fanns det, dom som syr lapptäcken och väskor hade en del att välja mellan.

Hittade detta också en massa påsar med byggsatser att bygga möbler mm
Vilket pilljobb 😅
Gullemej blev min favorit av tyger. Här handlade jag det lilla som kom med mig hem.
Detta lilla kom med mig hem, det var dom som handlade massor mer än mej 😆 Jag tycker att det är synd att det inte finns så mycket vuxentyger att välja mellan för det är mest till barn. Sen var det mycket garn och väsktyger och det var inget för mig heller men jag var nöjd ändå


4 kommentarer:

  1. Så skoj för dig att gå på symössa. Det är många år sedan jag var på sådant. Numera syr jag bara raka sömmar som på gardiner. Synd att de inte har mer tyger till vuxna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var trevligt. Så är det nog att som för min del så sydde jag mycket när barnen var små och så blev det ett avbrott på en massa år, nu är det barnbarnen o gubben som får lite hemsytt :)

      Radera
  2. Väntar på att få gå på mässan i slutet av oktober. Hoppas att det finns vuxentyger och inte bara barntyger. Det var inte mycket du fick med dig hem. Tyget från Nuppi som jag köpte när vi var på mässan i Umeå, har jag fortfarande inte klippt i, allt har sin tid hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag hoppas du hittar nåt fint där. Känns som att inte lika många tygsäljare vill komma ända upp till Umeå vilket är jättetråkigt. Om man inte bestämt redan då och där vad man ska sy så får det ligga till sej . Kramizar

      Radera