torsdag 27 januari 2011

Omsatta pelargonior:)



I morse tog jag mig en morgonpromenad.

Såg så härligt ut och solen sken.
Men vad det blåste kallt ändå.
Det kändes inte att det bara var 4 grader.

På hemvägen gick det bättre,
då hade jag vinden i ryggen.
Då kunde jag njuta mera av
utevistelsen:)

Min gulliga man åkte och
köpte lite blomjord åt mej
så jag kunde, för en gång skull
plantera om mina
pelargonior i tid som står i garaget.

Jag vill så gärna att dom ska
hinna blomma och få knoppar
innan jag sätter ut dom på altanen i juni.

Kolla in så små dom är nu...
men vänta bara ett tag
till dom har fått hämta sig
från min hårda nerklippning:)

Så nu är dom omsatta och
väntar bara på att ta sig och
börja växa riktigt ordentligt:)

Jag sparar dessa från år till år.
Det är så roligt att ha denna
sysslan för våren känns så nära
när man får börja plantera om
sina kära "pellisar":))

Efter omsättningen av blommor
så blev det så klart att sätta
ihop en till ängel berlock!!!

Jo jag vet jag älskar änglar
så det kan bli några olika modeller:)))


En helt i silver denna gången,
och framför allt lite större:)


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar