fredag 28 januari 2011

Fixa isen på altan & Rea på Önska

Morgonen började roligt vill jag säga.

Jag är för det mesta alltid
uppe först i familjen.

Så i morse 05.30 gick jag till
altandörren och tittade ut.

Då fick jag se att isen
på fönstren höll på att släppa
och rasade som en kaka ner
mot fönsterbrädan.

För mig blev det bara att
försöka ta bort isen för
att skydda både fönsterbrädan
och golvet och mattan....

Efter mina kära killar åkt till jobbet.
Nog är det tur att jag alltid är morgonpigg:))

Jag fick formligen skotta
snö från golvet i en hink
och sedan tömma den och
fortsätta...

Vaknade gjorde jag minsann.
Men fint blev det efteråt:))

Allt för min kära inglasade altan.

Det blir väl såhär när vi
inte har varmisolerad altan.

Efteråt tog jag min morgon promenad,
och en titt på
Önskas utförsäljning.

Inte behöver man nåt,
men jag köpte ändå
en "julklänning" till vår
fina karaff.



Och en flip top
till den droppfria karaffen.
Då har vi en reserv om
den av någon anledning
skulle sluta fungera:)

Så...några stora eller dyra
inköp blev det inte.

Nu när jag kommit hem
har jag gjort mig en kopp
Latte Macchiato.



Så nu vill jag önska alla

Trevlig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar