söndag 11 januari 2015

Min gamla barnstol fick en dyna

När jag var liten hade jag denna barnstol. Den är nu ommålad av duktiga målare. Dom har slipat och slipat och sprutmålat. Den blev som ny:)
Man kan även göra om den så att ett bord kommer fram. Bra att sitta o rita vid...när barnbarnet blir så pass stort o ska börja rita:))

Det fanns ingen dyna kvar såklart.
Så jag ritade och gjorde ett typ av mönster, o sydde en egen dyna av avtorkningsbar vaxduk på meter.
Såhär blev resultatet...för en icke sömmerska:))

Här mer hur jag gjorde: http://pysselglitter.blogspot.se/2015/01/min-gamla-barnstol-med-stoldynahemsytt.html


8 kommentarer:

  1. Snyggt blev det,du har talang :-)

    Ha det gott/SnöKram

    SvaraRadera
  2. Stor lycka för den som kommer att få sitta i den barnstolen, den blev riktigt tjusig och modern.

    SvaraRadera
  3. Åh så fin den blev. Jag har också en barnstol hemma som är äldsta sonens, men nu får jag ju dåligt samvete,
    måste ta och göra något åt den. Det får bli det första jag får sätta igång med när vi kommer hem, vi ska ju också få nytt barnbarn i mars. Spännande värre!!

    SvaraRadera
  4. Så fin den blev! Roligare med en rejäl, gammal, som kan fräschas upp. Fiffigt att den är "ombygg-bar"
    Kram

    SvaraRadera
  5. En sådan satt våra barn i när de var små. Fast din var mycket finare. Kram

    SvaraRadera
  6. Rolle o Carina: Tack snälla. Kram

    V-Backen: Åhh vad snällt sagt. Hoppas det blir mjukare iallafall. Kram

    Lennart: Kan tänka mig det. Kram

    Maggan: Du som är så duktig till att sy...det blir enkelt för dej:-)) Kram

    Kors o tvärs: Tack Anette. Kul att kunna använda det jag haft som liten:) Kram

    Matts: Dom blir fina när man putsar o målar upp:) Kram

    SvaraRadera
  7. Rose-Marie i Rosvik12 januari 2015 kl. 19:53

    Men så fin den blev, Dessan!!! :)

    SvaraRadera