onsdag 6 mars 2013

Kjolskydd till min cykel

Kjolskydd
 
Här är ett sådant hemskt väder just nu. Tänk att det aldrig snöar klart någongång. Men vi vet att det kommer mer snö också. Allt ska ner innan våren o sommaren är här:-) När det är ett sådant hemskt väder blir jag lite handarbets sugen. Jag orkar inte för stora tunga projekt...det fungar inte för mina axlar. Men små bitar kan man fixa. Är så sugen att virka ett kjolskydd till min cykel. Varför inte? Pinpa upp cykeln inför sommaren:-D. Någon som gjort en sådan här?  Just nu sitter jag och söker virkmöster för denna skapelse:) Det lär ska finnas på Hollänska sidan Landleven. Så jag ska återgå till mönster söket:) Ha en bra dag.

Kram// D

4 kommentarer:

  1. Kjolskydd var mycket vanligt på damcyklar förr!

    Fanns på nästan 100 % av damcyklarna.

    Nu är det lika ovanligt som det var vanligt förr men för den skull absolut inte onödigt!

    Lycka till!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Dessan, Tack jag lägger in en beställning direkt,en sådan vill jag också ha, såå fin den är. Hoppas du hittar mönstret så du har lite att göra när det ska komma mer snö hos er hihihi
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Men va snyggt, väntar på resultatet från dig :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är en kul idé. Du är ju pysslig av dig och duktig på sådant. Men det är inget för mina reumatiker händer och armar. Hör de saker som är totalförbudet att göra, sticka och virka. Men jag beundrar dem som kan. Lycka till med mönstersökandet. Kram 3 M

    SvaraRadera