tisdag 12 mars 2013

Tårtbits asken

Jag kom i kontakt med en supertrevlig tjej som hade mallen till denna tårt bits ask. Hon var så bussig och kopierade den mall hon hade, och skickade en kopia till mej:) Marita. Jag tackar åter igen för mallen som jag fick. Jag började med att skära ut bitar från ett hårdare artk som jag hade liggandes.
Sedan var det dags att klistra ihop lådan.
Och börja sätta på den färg som jag ville göra den i. Jag har haft lite uppehåll med schrapbooking, så jag hade inte så mycket saker kvar sedan tidigare projekt. Jag fick helt enkelt ta av det som fanns:)
Jag gjorde en udd kant på locket, med den nya stansen jag köpt i helgen.
Så här blev resultatet...med dom blommor som fanns hemma o tillgängliga:-)
Avslutade med att sudda och sota lite färg på dom vita kanterna och på dom vita rosorna:) Då har jag gjort min första tårtask:) Ska absolut göra fler med andra färger och blommor. Man kan göra så olika oändligt många varianter och fäger. Vi har ingen hobbyaffär i stan....så det blir nog att sätta sig och titta in hos tradera kanske?? :-) lite mera blommor vore kul att ha.
*****************
Hos oss skiner solen idag och det känns bra. Lite piggare blir man kanske av det. Känns dock som jag aldrig blir riktigt frisk. Det bryter och gormar i kroppen ff. Dom sa t.o.m på tv i går, att den influensa som går nu är sååå långdragen. Man har ont i kropp och känner sig febrig länge. Precis så känns det.

Kram// D

5 kommentarer:

  1. En sån fin liten ask!
    Tråkigt att inte flensan vill ge sig!
    Du får försöka kurera dig på något sätt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Men såå fin den är, duktiga du. Ja du får titta in på de olika sidorna och handla eller så får jag skicka grejer till dig hihihi.
    Kramizar från oss i solskenet

    SvaraRadera
  3. Åh vad fin! Duktig du är :) Hoppas våren skrämmer bort de elaka baceluskerna hos dig ;) när den nu kommer vill säga......

    SvaraRadera
  4. En del är bara så duktiga. Man måste ju beundra dig som har sånt tålamod och sitta och pilla med sådana här små söta saker. Jag har alldeles för dåligt tålamod och mina fingrar vill inte alltid samma sak som jag vill. Men jag kan ju titta på dina och tycka du är duktig. Kram 3 M

    SvaraRadera
  5. 3M: Tack för komplimangen. Jag får själv väldigt ont o värk i nacken efter pysslet. Men jag tycker det är så avkopplande. Jag gör allt i etapper och inte allt på en gång.Tack för din snälla kommentar:-) det var snällt sagt. Kram

    SvaraRadera