onsdag 16 oktober 2019

Symässa och familjehäng

I helgen har det då äntligen varit symässa i Umeå som jag sett fram emot det.
Jag var 3:e personen i kön( det säger hur tidigt jag var inne för att köa ) så jag hann fota inne innan det blev så mycket folk😄
Jag gick direkt till Rebecka som har kantband till min bandkantare, där shoppade jag nog mest😄
en påse full 😂
( Detta blev min totala shopping under dom timmarna jag var där) Dock lite besviken var jag att det var mest garner och lapptäckstyger....jättelite trikåtyger. Sen dom tygföretag som jag beställer ifrån och som skulle kommit dit inte var på plats😢
Handlade ett kit att sätta ihop till armband hos Pagoni.
Pagonis monter...en liten del av den 😄

Under helgen har vi också parkerat vår husbil i Umeå i dom garagen som finns att hyra där. 
Ett jättestort och mycket större än det vi haft här hemma i stan, här finns dessutom laddning som kan stå på till batterierna så dom inte fryser sönder.

Eftersom barnbarnen var förkylda så blev det lite pusselläggning o sittande aktiviteter.
Han är duktig lilleman på pusslet med så små bitar.
Tur jag är morgonpigg när han även är morgonpigg och vill sitta och titta lite på plattan när han vaknar...här i mitt/hans #farmorsytt 😍
Vi var och handlade med barnen och hamnade i ett fik där vi åt lite korv först och sedan en grodabakelse som barnen fick mumsa i sig...OJ! vad dom gillade det😍🎂inte så konstigt.
När jag steg upp tidigt på morgonen så snöade det stora lapphandskar och hade blivit alldeles vitt ute. Det blev så just och fint .
Snön la sig på bilarna men den låg inte kvar länge under dagen så var den borta igen. Tror att vi kommer att hinna skotta snö en hel vinter.
Vi träffades och åt middag med familjen innan vi skulle åka hemåt igen i Måndags...yngsta sonens flickvän pluggade och har tentaprov just idag Onsdag så henne hann vi inte träffa innan vi åkte hemåt. Benjamin var ivrig här att visa bästa farbror hans nya klistermärken som vi köpte åt honom när vi var på mataffären.😍
Vi åkte hemåt och det började bli mörkt, himlen var färgrann att titta på en stund . Nu är vi 22 mil från varandra igen tyvärr 😭

11 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg och vilket fint garage ni fått till er husbil. Men ni måste nog titta till den ofta så ni också kan besöka era nära och kära :)
    Hos mig och ägarna är det väldigt mycket rönnbär, då säger skrönan tydligen att det blir en kall vinter, hualigen tur jag får stå inomhus.
    Kram till er.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo helgen var superbra och husbilsgaraget är vi jättenöjda med. Jaha :)hos oss är det dom som säger att det blir lite snö om det är mycket rönnbär...trädet orkar inte hålla mycket bär och mycket snö ;-) Kram till er

      Radera
  2. Kul du kom iväg på symässa, förstår att du trivs som fisken i vattnet där. Kul att Carthago fått ett sånt fint garage. Då hamnar ni nog också i Umeå vad det lider.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo verkligen superkul :-) Det är verkligen jättefint garaget som vi hyr i vinter. Tanken är eventuellt så :-) Kram

      Radera
  3. Vad jag längtar efter att kunna sy igen, när jag ser dina inköp. En sån där manick för bandkantning står på min önskelista. Så mysigt ni har det med familjen och snö! Är det sonens hus du fotat, ser ut som rena julkortet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår det...det är beroendeframkallande :) Jag köpte den hos Erikas syskrin, en bandkantare 35 mm som kostade 350 kr tror jag det var o det går så fort och blir så fint när man syr med den. Nej det är inte sonens hur jag fotat...jag fotade inne ifrån deras hus. Sonen har också ett stort hus och ljusgrönt är deras hus. Haha jo jag hörde fler som sa att det såg ut som ett julkort :-) Kram till er

      Radera
  4. Symässa måste passa dig som handen i handsken.
    Mysigt att umgås med familjen.
    Förstår att det inte är så enkelt då ni har så pass många mil emellan er.
    Jag är glad och tacksam att jag har hela familjen på samma ort.

    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det gjorde det verkligen...om det funnits mer tygförsäljare som jag är intresserad av...men det kanske var tur det ;-) Nej det blir lite bökigare och drygt att köra när vi inte bor i samma stad, men det har kunnat vara värre. Jo du är lyckligt lottad som har familjen runt hörnet :-) Kul för dej. Kram

      Radera
  5. Symässa låter så mysigt. Själv har jag tyvärr lagt av efter att sytt det mesta till mina tjejer under många år. Overlocken servades och äldsta dottern fick den för några år sedan. Nu sysslar jag mest med strump- och vantstickning. Väntar på garn för att sticka blåbär- och lingon antar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var trevligt , och ännu trevligare för dej som jag förstår stickar. Det fanns massor med garner och tillbehör där. Jag sydde mycket när äldsta sonen var liten och sedan blev det ett uppehåll på en massa år men nu börjat om igen för några år sedan. Nu är det barnbarnen som får nya kläder, och det gör jag så länge dom vill ha hemsytt ;-)

      Radera
  6. Mysig helg. Efter det blev det förstås många fina nya plagg!

    SvaraRadera