fredag 24 augusti 2012

Avlopp ett måste

Ibland undrar man varför det ska vara så jobbigt och kör i hop sig med hus. Jag vill så gärna bo i hus och tycker att det är helt fantastiskt att ha ett hus. Det är rogivande för mig. Jag trivs jättebra här där vi bor nu och jag sover gott om nätterna. Men när det strular....som tex hela, hela kvällen igår. Då det jobbades med avloppsstoppet i köket. Förtvivlat står jag och ser hur vattnet stiger och att inget hjälper. Alla de rensbanden som användes...inget hjälpte. Till Kjell gav upp och skruvade ihop allt och sa att vi skulle ringa en firma idag...fredag. Men först...spolade han massor varmt vatten...DÅ! släppte allt. TACK OCH LOV!! Jag såg framför mig att köksgolvet skulle brytas upp och att ledningen under hade gått sönder...men än håller allt:) Huset är från 1959...så man vet aldrig om det händer. Vi har bott här i 9 månader nu och vet inte hur noga dom tidigare ägarna har varit och hur dom skött om huset. Men nu är allt bra igen och vi packar husbilen för att åka en sväng till äldsta sonen i helgen. Det ska bli så trevligt att få rå om alla ungdomarna i helgen. Jag längtar riktigt:) :)

Ha det gott och sköt om er
Trevlig Helg

Kram// D

Obs. Fick nyss veta att bedragerskan som jag skrev om igår är fast!!
Gå in på min blogg länk: "Himlarum" och läs hos henne.
Skönt för henne att allt ordnade sig:)

8 kommentarer:

  1. Man är van att allt funkar och görde inte det så blir man närmast desperat! Ja så är det!

    Skömnt att det " löste " sig, ha ha!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo Lennart, det var skönt. Man är beroende av diskbänken:) kram

      Radera
  2. Så bra att allt ordnade sig. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Elisabeth:) trevlig helg på dej också;)

      Radera
  3. ibland är det ju så att allt kör ihop sig, men så poff så släpper det och alt löser sig enklare än man tror. Skönt att proppen släppte.
    bra även att det löste sig i bedragerskan fallet, ska nu gå in o läsa vad det hela handlade om.
    trevlig helg
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland ska man väl ha tur oxå:-) det var skönt att hon åkte fast så allt löste sig till slut. Kram

      Radera
  4. Vad skönt att det löste sej. Både din vask och bedragerskan :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tack kära du. Det var jätteskönt. Såg pengarna flaxa iväg. Kram

      Radera