fredag 27 september 2013

Lunch med A-B o sen Optikerbesök.

I dag har jag träffat goaste goaste väninnan Ann-Britt:) Vi gick o tog en lunch tillsammans på mitt gamla arbete...Folkan...men det är Statt som driver restaurangen idag. Det var trevligt att få träffas på tu man hand, sötaste väninnan och jag. Man behöver träffas och surra bara vi också ibland. Tack för idag kära du:)
Hon är alltid glad A-B. 

Efter lunchträffen blev det ett besök hos optikern för mig. Jag tycker att det gått fort med ögonförändringen...bara dom 2 sista veckorna. Oj! vad bra man ser när man får prova dom nya styrkorna. Det är såna aha upplevelser som jag fick idag...man vill ha. Att se bättre:-)
Så det kom med en påse med lite provbågar hem...synd att glasögon är sååå dyra hos optiker. Fortsättning följer...om hur det blir med mina nya glasögon:-) Vill nog ha smakråd av maken när han kommer hem på Måndag:-))

Trevlig helg.

Kram// D

7 kommentarer:

  1. Kul med nya brillor också, de är ju som ett smycket :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Få se om jag hinner men jag borde nog gå till optikern jag oxå!

    Tiden går fort det är nog ett tag sen sist!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var 4 år sen sist för mej. Lite tråkig utgift bara...men man måste ju se:) eller hur?:-) Kram

      Radera
  3. Usch ja. Glasögon är dyrt! Därför har jag köpt mina progressiva i Ullared. På Glasögonfabriken :) Funkat jättebra! Kram

    SvaraRadera
  4. Anette: Jo jag har också för nåt år sedan varit o testat synen när dom hade ganska ny öppnat...det tog inte ens 5 minuter att testa...så jag backade där. Jag har problem med mina ögon o optikern här hemma håller på minst 30 minuter. Kul att det funkade för dej, sen har dom nog blivit bättre där...det är ju Ullared..allt är bättre där:-) eller? :-) Kram

    SvaraRadera
  5. Det gäller att se, så bra ut som möjligt. I 60 år har jag haft glasögon och det är minsann inte billigt. Under alla år har jag anlitat Synsam, de är inte billiga, men ställer upp när det kraschar. Jag funderar på byte av leverantör nästa gång. Själv måste jag ha två par , ett par i reserv, när jag kör bil. Jag fick vänta i 6 månader för att få mitt busskort 1970, för att jag hade så stora korrigeringar på synen. Sedan måste jag ha terminalglasögon. Dessa öppnar en ny värld framför datorn. Köra bil med dessa går inte, då svider det i ögonen efter bara några km. Kram & Lycka till med dina nya glas.

    SvaraRadera