tisdag 24 september 2013

Pyssel hemmavid

Oj vad tiden går fort...men det är väl för att jag är gräsänka hemma nu. Då får man göra allt själv:). Jag började denna morgon med en timmes rask promenad på mitt kära löparband., innan alla andra sysslor som skulle göras.. Det är prio ett med lite träning för min onda kropp. Sen mår man bättre efteråt. Det är så skönt att ha detta hemma, speciellt när det blåser isvindar ute. 
Jag gillar att promenera ute, men inte när det är så kallt som 5 grader och blåser isvindar...som det gjorde i morse. Jag cyklade ner till stan 3 km efteråt... För att handla...jag fick köpa mig ett pannband för jag fick så ont i öronen. Cykeljälmen var inte så varmt.
När jag sedan kom hem. Hade jag en köpare på vår soffa:) Eller rättare sagt 2 köpare:) Men hon som bokade sig först fick så klart ta soffan. När Kjell är hemma igen, ska vi köra hem den till nya ägaren. Har man inte bil o släp då hjälper vi såklart gärna till.
Nu är det bara fåtöljen som behöver en ny ägare:))
Sen hann jag precis plocka in utemöblerna på ytteraltan, linda in och skydda rosenbuskarna, fixa i trädgårdslandet..inför vintern.. innan störtregnet kom. Fast jag trodde först att det var snöblandat regn. Det är nog inte långt borta innan vi får snö. Men det får gärna vänta på sig..ingen brådska alls. Jag vill ha höst först:))

Kram// D


3 kommentarer:

  1. Oj, tänk vad du hinner med mycket. Jag har bara en timma kvar av ljuset ute, när jag kommer hem strax före klockan sex. Då får jag köra på hårt för att hinna undan en del ute, nu när bygget går in i slutfasen. Kram.

    SvaraRadera
  2. Visst är det kanon när man kan sälja så möblerna kommer till användning igen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att träna, jag har min cross jag tränar på. Håller med om att det är toppen att träna hemmavid. Åh vi har härlig höst med krispig luft och sol hade jag kunnat skicka upp lite till dig hade jag gjort det! Kram

    SvaraRadera