fredag 5 juni 2015

Bullar till födelsedagsfikat.

Min kära make Kjell, fyller år i morgon lördag. Och han har redan fått paket med posten och ett jättefint kort gjort av våra fina vänner i Stockholm.  Ja nu är det Yvonne som gjort kortet:) Men grattis hälsningen kom från dom båda:)

 Yvonne hade gjort ett fint husbilskort:) Passar ju till Kjell...som gillar husbilslivet.
Kolla in detaljerna på kortet...en brasa av tändstickor...och en grillmästare...som Kjell också gillar:))...att grilla alltså:) Ett fint kort som tyvärr inte syns så väl hur fint det egentligen är på bilderna:))
Inför födelsedagen har jag provat på att baka "Deciree" bullar:-) Men pust så svårt jag tyckte det var. Ett recept som jag fick av sötaste väninnan Lisbeth. Detta var första gången jag bakade dessa bullar, med marsan kräm inne i bullan. Efter ugnen penslade jag med smör och doppade dom i strösocker och råsocker:)
När jag tittade igen på bilden av Lisbeth´s bullar...såg jag att hon hade bullpapper på sina. Ja!! nog hade jag missat det såklart:-)) Kanske dom gräddats snyggare om jag också haft papper:)
Men Kjell godkände dom o sa att dom var goda...det var ju bra det.

För dom tänkte jag bl.a bjuda på i morgon när kära maken fyller år:-) Vi kommer att stå med husbilen vid Västra Kajen i stan med våra vänner. Så födelsedags fikat blir där. Så grattis i förskott på födelsedagen söta make.:-)
Här är födelsedagsbarnet och finaste finaste lilla Benjamin. 
Dom var så söta på bilden, där dom ler åt varandra. Så jag var bara tvungen att bjuda på den också :-)

6 kommentarer:

  1. Jag såg Sven Melander baka fina bullar på TV i går!
    Gratta maken från oss!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååhh nu blev vi fikasugna på hög nivå!
    Synd det är så långt upp till er :-)
    Grattis till din make Kjell fr oss!

    Trevlig Helg....Kram

    SvaraRadera
  3. Mumsiga ser bullarna ut, synd att vi inte kan komma till fikat hihi
    Kramisar

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Grattis Kjell på födelsedagen. Kram

    SvaraRadera