onsdag 17 juni 2015

Mot Tärnaby o vidare till Mo i Rana.

Vi kom fram till Tärnaby. Vi har varit hit för ett antal år sedan. Då hyrde vi en stuga här på vintern. 
Alla kändisar har var sin backe här i Tärnaby. Här visar skylten till Anja backen:)
Vi hade lite disigt väder när vi kom fram. Men det gör inte så mycket när man ändå sitter i bilen och kör. Vi tankade lite och körde vidare.

Strax utanför Tärnaby stannade vi till vid en fin plats och fikade lite. Oj vad vackert det är i fjällvärlden.


Vi ser större och större berg allt eftersom vi närmar oss Norska gränsen.
 Så kom vi då fram till Mo i Rana. Här tog vi in på en camping som hade gratis wifi. Oj då kunde vi ladda upp lite bilder:) Men vad svårt det är att välja vilka man vill ha kvar:-))
 Resans gång till Mo i Rana var fantstisk vacker. Bara större och större berg ser vi överallt. Jag blir jätte stressad över allt det fina vi ser. Var ska jag fota!! ropar jag till Kjell stackarn..som kör bilen.
 Då saktar vi in och kunde kliva ut ur bilen och fota lite....men vad det blåste kallt. Lite lugnare blev jag när jag fick fota lite till:))

 Vi körde genom den ena tunneln efter den andra...wow vad fint det är här.


 Vi kom då fram till Campingen i Mo i Rana. Molnen börjar skingra sig och vi kunde njuta lite tillsammans. Vi tog oss en promenad in till en automat...för jag och Kjell hade helt missat den norska kronan:) Så kand det gå...men nu har vi i alla fall pengarna.:)

På morgonen efter kunde Kjell Äntligen ta på sig shorts och få sig en kaffekopp utanför husbilen. Det är det bästa med husbilslivet. Att få sitta ute och njuta i solen:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar