söndag 23 april 2023

Bureå camping och Norrsken

Vi har gjort en del under förra sommaren och hösten :) Och har jag nu börjat om att blogga kan jag ju fortsätta lägga in det vi gjorde och vart vi var sen vi kom hem från Gotland med familjen .
Vi tog oss en hösttur norröver mot våra hemtrakter vi bott i hela vårt liv.

Vi började med att stanna vid i Bureå utanför Skellefteå och den camping som sköts av en kändis såg jag när vi kom dit:) Så vi pratade med denna killen, 

Hans Brettsneider från Lego Master 2020 som driver campingen. En glad och passande campingvärd.
Det var underbart och soligt fint väder när vi kom fram och inte var det många där heller, det tycker jag är skönt för då blir det ingen trängsel i servicehusen.
Dom hade pyntat gott med belysningar eftersom det blir rätt kolsvart på kvällarna. Så jag gick ut och tittade lite.
Det var en riktigt stjärnklar himmel så jag hoppades såklart på norrsken över husvagnen ;-) 
Och visst kom norrskenet. Trots det var en massa lyktor som störde bilderna mina så såg man gott och väl hela Aurora som dansade över himlen ändå.


Här i vagnen bor Hans när han är här på sommaren och jobbar på campingen. 
Jag fick mina bilder så jag kunde sova jättegott den natten också :-) 

Vi fick upp lampan som Kjell varit till Jysk och köpt och installerat so 12 volt. 
Sen hittade jag denna underbara fina elefanten på PMU som jag älskar.
Nu börjar vagnen bli som jag vill ha den.....lite mysigare.

2 kommentarer:

  1. Visst är norrsken något alldeles fantastiskt! I går kväll skulle det vara möjligt och t o m troligt att se det hos oss och en del hade observerat några mil från Dalköping. Vi orkade dock inte ta oss ut ur stan och såg inget från vår balkong i norr.
    Legomasters har jag aldrig sett men Brettschneidef känner jag igen från Robinson för många år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är en magisk upplevelse . Jo han har även varit med i Robinson :)

      Radera